سه شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۸:۵۳
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۲۳۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ذخیره سازی گندم مورد نیاز کشور در شرایط مطلوب قرار دارد

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:ذخیره سازی گندم در سال های اخیر با توجه به اقدام های خوبی که برای ایجاد فضاهای مناسب نگهداری گندم شده،هم اکنون در شرایط مطلوب قرار دارد.

حسن حنان روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور در اهواز افزود: ذخیره سازی و تامین گندم مورد نیاز از وظایف اصلی شرکت
بازرگانی دولتی ایران است و خوزستان در چند سال اخیر در تولید گندم مقام نخست را در کشور داشته است.
وی با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران وظیفه تامین، توزیع، ذخیره سازی و فروش کالاهای اساسی کشور را عهده دار بوده و به تبع آن شرکت های غله و بازرگانی در استان ها به نیابت از آن این کار را انجام می دهند گفت:تولید و ذخیره غلات با توجه به اهمیت تامین مواد غذایی مردم بسیار مهم بوده و یکی از بخش‌های مهم در حوزه کشاورزی است و چگونگی مدیریت خرید و نگهداری آن نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
وی تحقق خودکفایی در تولید گندم را با وجود تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا ارزشمند توصیف کرد و افزود:خودکفایی در تولید گندم جزو برنامه‌های کلان کشور است ولی باید هزینه‌های تولید را کم کرده و در نگهداری محصولات نیز به استانداردهای مورد تایید توجه لازم داشته باشیم.
خدا رحم امیری زاده مدیرعامل جدید شرکت غله و بازرگای منطقه چهار کشور نیز در این آیین، حفاظت از حقوق بیت المال و کارکنان، قانونمندی، پاسخگویی، اقتدار و تدبیر و حفظ ارزش های اسلامی را از جمله وظایف یک مدیر بیان کرد.
به گزارش ایرنا طرح موضوع آسیب رسیدن به 6 هزار و 500 تن گندم بر اثر بارندگی در انبارهای گندم خوزستان که به تازگی در کارگروه گندم و نان خوزستان مطرح شد بازتاب زیادی در رسانه ها داشت.
استان خوزستان در سال زراعی 97-96 با خرید تضمینی بیش از یک میلیون و 300هزار تن گندم ، مقام نخست کشوری را در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشته است.

(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۱۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها