سه شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۲۳۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کشاورزان نمونه در ۱۵۰ رشته تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفتند

یک مقام مسئول گفت: از میان تمامی کشاورزان در ۱۵۰ رشته تخصصی، ۱۵۸ نفر به عنوان نمونه‌های ملی انتخاب شدند.

علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اهمیت کشاورزی در موضوع امنیت غذایی و نقش محوری تولیدکنندگان و بهره برداران کشاورزی اظهار کرد: امسال براساس شاخص‌ها و برنامه‌ها در سطح کمیته‌های فنی که در استان‌ها تشکیل شده است، کشاورزان نمونه معرفی شدند.
وی افزود: نمونه‌های بخش کشاورزی هر استان به کمیته ملی کشوری راه یافتند و در مراسم امروز از این تولیدکنندگان نمونه نقدیر شد.
مویدی با اشاره به اینکه کشاورزان نمونه در ۱۵۰ رشته تخصصی کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیان کرد: از میان تمامی کشاورزان ۱۵۸ نفر به عنوان نمونه‌های ملی انتخاب شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: کشاورز نمونه در بخش گندم آبی بیش از ۱۳ تن در هکتار ودر بخش برنج بیش از ۱۲ تن در هکتار برداشت داشته است.
به گفته وی، در چند سال اخیر برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است که یکی از مهمترین اقدامات را می‌توان انتقال دانش فنی به کشاورزان نام برد.
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: ما سعی کرده ایم در حوزه‌های آموزش ارتباط میان تحقیق، آموزش و ترویج را به درستی انجام دهیم.
مویدی در ادامه داد: هم اکنون بخش ترویج کشاورزی تعداد زیادی از نشریات کشاورزی را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
به گفته این مقام مسئول، بیش از هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات کشاورزی در دهستان‌ها وجود دارد و برای هر یک از این مراکز، یک محقق مشخص شده تا دستاورد‌های پژوهشی را در کمترین زمان به کشاورزان منتقل کنند.
وی در پایان تصریح کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی این است که مدیریت دانش را در سراسر کشور به کشاورزان منتقل کند تا آن‌ها بتوانند به رکورد‌های خوبی دست یابند.

(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۱۷:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها