سه شنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۲۳۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

آخرین تحولات بازار مرغ/قیمت مرغ به ثبات رسید

یک منبع آگاه از ثبات نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد.

یک منبع آگاه از ثبات نرخ مرغ  نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ هزار و ۳۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۵۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.
یک منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.
وی کاهش تقاضا را دلیل اصلی ثبات قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌های دامی، افزایش هزینه‌های حمل و نقل و کاهش جوجه ریزی و عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها نمی‌توان پیش بینی خاصی را راجع به وضعیت بازار طی روز‌های آتی داشت.
این منبع آگاه در پایان نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که وزیر جهاد کشاورزی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۶ هزار و ۳۵۰ و مرغ آماده به طبخ را ۱۰ هزار تومان می‌داند.
طی هفته‌های اخیر، قیمت مرغ با جهش چشمگیر نسبت به ماه‌های اخیر به بالاترین حد خود رسید به طوریکه با نرخ‌های ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه شد، با این حال بسیاری از مسئولان براین باورند که قیمت‌های فعلی در بازار منطقی نیست.
با وجود آنکه عرضه مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان طی هفته‌های اخیر از سوی شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده، اما تاکنون تاثیر چندانی بر تعادل قیمت مرغ در بازار نداشته است.

(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۱۷:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها