دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۲۰:۱۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۲۳۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

کاهش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار

یک مقام مسئول گفت: کاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر منجر به افت ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار نسبت به دو ماه گذشته در بازار شد.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه نرخ اقلام آجیل و خشکبار نسبت به دو ماه گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: کاهش نرخ ارز در هفته های اخیر تا حدی بازار آجیل و خشکبار را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ ارز تنها مولفه افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار نبوده است، افزود: کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل عامل اصلی گرانی اقلام آجیل و خشکبار در بازار به شمار می رود، به طوریکه اگر نرخ ارز بالا نمی رفت، باز هم قیمت آجیل و خشکبار در بازار با تحولاتی روبرو می شد.
احمدی با اشاره به اینکه کاهش قیمت بر رکود حاکم بر صنف تاثیر بسزایی داشته است،‌ بیان کرد: هم اکنون اعضای ما در بیکاری به سر می برند که با وضعیت فعلی به نظر نمی رسد که قیمت آجیل و خشکبار در شب عید افزایش یابد.
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران ادامه داد: اعضای اتحادیه آجیل و خشکبار همانند سال های گذشته در ماه های بهمن و اسفند برای کسب نقدینگی لازم با نرخ های مناسب تری اقدام به عرضه محصولات خود می کنند که با این وجود انتظار می رود رونق به بازار بازگردد.
وی با اشاره به اینکه صادرات آجیل و خشکبار کماکان ادامه دارد، تصریح کرد: اگرچه نرخ کنونی ارز برای صادرات صرفه اقتصادی دارد، اما میزان آن همانند چند ماه گذشته نیست‌.
احمدی در پایان پسته را شاخص خشکبار اعلام کرد و افزود: علی رغم سرمازدگی بهاره و کاهش تولید از ۱۸۰ به ۷۰ هزارتن می بایست ۵۰ هزارتن از این میزان به بازارهای هدف صادر شود چرا که در خوشبینانه ترین حالت مصرف پسته در بازار داخل بیش از ۲۰ هزارتن نیست.

(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۲۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها