یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۲۳۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

توزیع ۱۱۷ هزارتن نهاده‌های دامی در استان تهران/واردات تخم مرغ تا رسیدن کالا به نرخ واقعی ادامه دارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۷ هزارتن نهاده دامی بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده است.

رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ، درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده های دامی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۷ هزارتن نهاده دامی بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده است.

 
وی افزود: از ابتدای سال تا پایان شهریور ۵۵ هزارتن ذرت، ۱۷ هزارتن سویا و پنج هزارتن جو بین دامداران و مرغداران توزیع شده است.
 
به گفته سالمی، از ابتدای شهریور تا اول دی ۲۳ هزارتن ذرت، ۱۵ هزارتن کنجاله سویا و ۲ هزارتن جو با نرخ‌های مصوب در سطح استان بین تولیدکنندگان عرضه شده است.

توزیع گسترده تخم‌مرغ‌های وارداتی با نرخ مصوب/ روند نزولی قیمت گوشت گرم در بازار آغاز شد
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در بنادر در حال بارگیری است، بیان کرد: روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتن نهاده‌های دامی به سمت استان‌ها جهت تنظیم بازار توزیع می‌شود که انتظار می‌رود با عرضه این میزان نهاده، قیمت به تعادل برسد.
 
وی نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۲۰۰، ذرت یک هزار و ۲۰۰ و جو را یک هزار و ۲۵۰ تومان اعلام کرد.
واردات ۲ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ طی یک ماه اخیر
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت واردات تخم مرغ اظهار کرد: طی یک ماه اخیر ۲ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ با نرخ مصوب ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شد که درنهایت این امر موجب شد تا قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری از ۸ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار تومان برسد.
 
وی نرخ هر شانه تخم مرغ درب مرغداری را ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با احتساب سود بنکداران و حمل و نقل حداکثر هر شانه تخم مرغ باید در خرده فروشی‌ها با نرخ ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان عرضه شود، درحالیکه هم اکنون با نرخ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان به مصرف کنندگان در بازار توزیع می‌شود.
 
سالمی با اشاره به اینکه واردات تخم مرغ تا رسیدن کالا به نرخ واقعی خود در بازار خرده فروشی همچنان ادامه دارد، بیان کرد: علی رغم توزیع تخم مرغ‌های وارداتی در بازار، قیمت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست که از این رو تا رسیدن قیمت به نرخ واقعی واردات ادامه می‌یابد.
محدودیتی در توزیع کالا وجود ندارد
 
وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن گوشت منجمد برزیلی در میادین توزیع می‌شود، افزود: همچنین هر کیلو گوشت گرم گوساله با نرخ ۴۹ هزار و ۵۰۰، گوشت گرم گوسفندی ۳۷ هزار و ۵۰۰ و منجمد گوسفندی ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در راستای تنظیم بازار عرضه می‌شود.
 
سالمی از واردات ۶۰۰ هزار راس دام زنده خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار ظرف ۱۵ روز آینده اولین پارت دام زنده را وارد کشور می‌کند که انتظار می‌رود با ورود دام‌های وارداتی، بازار گوشت قرمز به تعادل برسد.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران در پایان با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع هیچ از یک کالا‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: براین اساس به مصرف کنندگان توصیه می‌شود که کالای خود را روزانه تهیه کنند و نسبت به خرید و ذخیره سازی محصول ولع نداشته باشند.
(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها