یکشنبه / ۹ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۳۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ورود ۵۰ هزار راس دام وارداتی در هفته جاری/قیمت هر کیلو گوشت اوراسیا ۳۴ هزار تومان

رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده از ورود ۵۰ هزار راس دام زنده در هفته جاری از روبانی خبر داد.

منصور پوریان رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده ،  با اشاره به اینکه مشکلی در بخش تامین و توزیع گوشت قرمز وجود ندارد، اظهار کرد: این در حالی است که قیمت گوشت در بازار خرده فروشی ناشی از سودجویی عوامل واسطه و گران فروشی فروشندگان با نوساناتی روبروست.
 
وی با اشاره به اینکه قصابان علت اصلی گرانی گوشت را کمبود دام‌ در میادین مطرح می کنند، افزود: هم اکنون برخی دامداران به امید بهبود قیمت در آینده از عرضه دام امتناع می کنند که خرده فروشان این موضوع را بهانه ای برای افزایش روزمره قیمت ها قرار دادند که به همین خاطر پشتیبانی امور دام در راستای تنظیم بازار اقدام به واردات دام زنده کرده است.
 
پوریان از ورود ۵۰ هزار راس دام زنده در هفته جاری از روبانی خبر داد و گفت: ورود این محموله ها قطعا در کاهش قیمت گوشت داخلی در بازار تاثیر بسزایی دارد.
 
واردات دام زنده تنها برای دستگاه حاکمیتی آزاد شد/امکان جلوگیری از قاچاق دام از مرزهای کشور وجود ندارد
 
رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده قیمت هرکیلوگرم گوشت اوراسیا را ۳۴ هزار و استرالیا ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان اعلام کرد.
 
وی با اشاره به اینکه هر کیلو لاشه داخلی با نرخ ۵۹ تا ۶۱ هزارتومان در عمده فروشی عرضه می شود، بیان کرد: با توجه به واردات دام زنده و گوشت گرم و منجمد وارداتی انتظار می رود که قیمت لاشه داخلی در بازار کاهش یابد.
 
رئیس شورای صادرکنندگان دام زنده در پایان قیمت هر کیلو دام زنده درب دامداری را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که با نرخ ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.
(یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها