شنبه / ۸ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۲۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

قیمت کالاهای اساسی نسبت به پارسال چقدر گران‌تر شده است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

عین‌الله شریف‌پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نوسانان شدید ارزی طی ماه‌های اخیر موجب شده تا قیمت کالاهای اساسی افزایش جهشی داشته باشد، گفت: در پی این نوسانات ارزی، اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه بیشترین آسیب را دیده‌اند که باید دولت برنامه جامعی برای جبران کمبودهای آنها ارائه دهد.

 

بخش نظارتی وزارت صنعت تقویت شودوی، یکی از را‌ه‌های جبران هزینه‌های اقشار کم‌درآمد جامعه و دهک‌های پایین را که از تکانه‌های ارزی دچار آسیب شده‌اند، توزیع سبد کالای حمایتی دانست و اظهار داشت: اما این روش نواقصی دارد که باید اصلاح شود.
 
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت، شوط در مجلس با تأکید بر اینکه با وجود تخصیص  4200 تومانی، قیمت کالاهای اساسی و ضروری 40 درصد افزایش یافته است، گفت: دولت باید نظارت بیشتری بر بخش توزیع و قیمت‌گذاری اجناس و کالاهای اساسی داشته باشد، وضع موجود اصلا پسندیده نیست و فشار بر اقشار کم‌درآمد روز به روز بیشتر می‌شود.
 
شریف‌پور اضافه کرد: امروز مردم از وضعیت قیمت‌‌ها نگرانی‌‌های به‌حقی دارند که باید به آن پاسخ داده شود، معتقدم وزارت صنعت، معدن و تجارت بُعد نظارتی را باید تقویت کند.
 
    نهایتا ۳۰درصد کالاها با نرخ ارز دولتی به دست مردم می رسد
 
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت، شوط در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع وضعیت قیمت‌گذاری بر کالاهای اساسی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس و در هفته آینده نیز جلساتی را با مسئولان وزارت صنعت برای بررسی این موضوع خواهیم داشت.
(شنبه ۸ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها