جمعه / ۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۲۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خرید توافقی مرکبات گامی مهم در راستای تنظیم بازار

یک مقام مسئول گفت: خرید توافقی مرکبات یکی از ماموریت های سازمان مرکزی تعاون روستایی در راستای تنظیم بازار و نزدیک شدن به قیمت منصفانه فروش است.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ، خرید توافقی مرکبات را گامی مهم در راستای تنظیم بازار دانست و افزود: خرید توافقی مرکبات یکی از ماموریت های سازمان مرکزی تعاون روستایی در راستای تنظیم بازار و نزدیک شدن به قیمت منصفانه فروش شمال کشور است.
 
وی افزود: اگر باغداری توانایی جمع آوری محصولش را نداشته باشد یا سلف خری برای خرید محصول به باغداران مراجعه نکرده باشد، سازمان مرکزی تعاون روستایی برای جلوگیری از افت شدید قیمت،کاهش ضایعات و عدم جمع آوری به موقع محصول خرید تضمینی را از باغداران انجام می دهد.
 
شادلو با اشاره به اینکه خرید توافقی مرکبات بار مالی بر دوش دولت ندارد، بیان کرد: خرید توافقی همانند خرید تضمینی نیست که بار مالی دولت را افزایش دهد، بلکه سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید محصول را در قالب سرمایه شرکت ها، امکانات جمع آوری و سردخانه  انجام می دهد تا بتواند قیمت مرکبات را به نرخ واقعی خود برساند.
 
بیشتر بخوانید: خرید توافقی مرکبات آغاز شد/ قیمت گوجه فرنگی برای مصرف‌کننده به ۳۲۰۰ تومان می‌رسد
 
نایب رئیس اتحادیه باغداران ادامه داد: با توجه به آنکه محصولات باغی از جمله مرکبات در یک دوره جمع آوری و در دوره های  دیگر در سبد مصرفی خانوار قرار می گیرد، از این رو خرید توافقی و نگه داری در سردخانه ها می تواند در تنظیم بازار این محصول تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین مقدار پرتقال را  نوع تامسون به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: خرید توافقی مرکبات به منظور جمع آوری به موقع محصول در جلوگیری از ضایعات و ارائه محصول با کیفیت به بازار تاثیر بسزایی دارد.
 
شادلو در پایان با اشاره به اینکه برداشت پکیج مرکبات از شهریور آغاز و در برخی واریته ها تا فروردین ادامه دارد، تصریح کرد: مصرف مرکبات در فصل زمستان می تواند در کاهش مصرف داروهای شیمیایی و درمان زودهنگام سرماخوردگی تاثیر بسزایی دارد.
(جمعه ۷ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها