پنج شنبه / ۶ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۲۲۲۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیشنهاد کیلویی فروش نان کارساز نخواهد بود

یک مقام مسئول گفت: با توجه به آنکه فروش کیلویی نان در چند سال اخیر مورد استقبال مردم قرار نگرفت، از این رو اجرای مجدد آن کارساز نخواهد بود.

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نانوایی های حجیم و نیمه حجیم صنعتی درباره آخرین وضعیت پیشنهاد کیلویی فروشی نان به دولت اظهار کرد: با توجه به ثبات نرخ نان در چند سال اخیر، اتحادیه نانوایان سنتی پیشنهاد کیلویی فروشی نان را به دولت مطرح کرده است.
 وی افزود: با وجود مشکلات متعدد نانوایان، اتحادیه نانوایان سنتی و صنعتی با ارائه پیشنهادات مختلف به دولت درصدد تغییر نرخ نان است که متاسفانه تا کنون این امر محقق نشده است.
کرمی با اشاره به اینکه پیشنهاد کیلویی فروشی نان مزایا و معایب متعددی را به همراه دارد، بیان کرد: با خرید کیلویی نان دیگر خبری از مشکلات مربوط به کاهش وزن چانه و دعوای میان نانوایان و خریداران نیست اما در مقابل در بحث کیفیت نان تولیدی مشکلاتی به وجود می آید.
این مقام مسئول رقابت پذیری میان نانوایان و افزایش کیفیت نان را امری ضروری برشمرد و گفت: این در حالی است که با اجرای پیشنهاد کیلویی فروش نان، کیفیت کاهش می یابد به عنوان مثال اگر واحدهای نانوایی نان خمیرتری در اختیار مشتری قرار دهند، به سبب افزایش وزن، پول بیشتری از مردم می گیرند.
وی با اشاره به اینکه  اجرای طرح کیلویی فروش نان در گذشته موفق نبود، اظهار کرد: با توجه به آنکه این طرح در سال های اخیر مورد استقبال مردم و نانوایان قرار نگرفت، به نظر می رسد که فروش بر مبنای تعداد مشروط به تغییر نرخ نان می تواند در افزایش کیفیت تاثیر بسزایی داشته باشد.
رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی با انتقاد از ثبات نرخ نان در چهار سال اخیر بیان کرد: علی رغم افزایش مولفه های تولید همچون هزینه های کارگری، آب، برق، گاز، سربار و بیمه، اما قیمت نان تغییری نداشته است که این امر مشکلات متعددی برای نانوایان ایجاد کرده است.
کرمی با اشاره به اینکه نانوایان افزایش هزینه های تولید را نمی توانند از جیب خود پرداخت کنند، افزود: با توجه به افزایش چند برابری هزینه های تولید و ثبات نرخ نان طی سال های اخیر بدیهی است که نانوایان برای جبران هزینه های خود چاره ای جز کاهش وزن چانه ندارد.
وی ادامه داد: از مسئولان دولتی انتظار می رود که هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف قیمت نان اقدام کنند تا نانوایان قادر به تامین هزینه های خود و ادامه تولید باشند.
رئیس اتحادیه نانوایان صنعتی و نیمه صنعتی در پایان با اشاره به اینکه افزایش قیمت نان بعد از گذشت این همه سال تبعاتی به همراه دارد، بیان کرد: این درحالی است که اگر همه ساله دولت نرخ نان را همانند کالاهای دیگر برمبنای تورم افزایش می داد، در شرایط فعلی توده سنگینی از افزایش هزینه ها به وجود نمی آمد. اما به هر حال دولت با بکارگیری تمهیدات خاص می تواند تبعات منفی ثبات نرخ نان در سال های اخیر را به حداقل ممکن برساند.

(پنج شنبه ۶ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها