چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۲۱:۲۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۲۲۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های لبنی

نگران واردات شیرخشک صنعتی در قالب پوشش شیر خشک نوزاد هستیم

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: صنعت دامپروری نگران واردات شیرخشک صنعتی در قالب شیر خشک نوزاد است.

ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه نگران واردات شیر خشک صنعتی در پوشش شیر خشک نوزاد هستیم، اظهار کرد: در هفته های اخیر وزارت‌ صنعت، معدن و‌تجارت واردات شیر خشک نوزاد را بدون نظر خواهی از وزارت جهاد کشاورزی آزاد اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه یا شیر خشک آماده‌‌ مصرف نوزاد وارداتی است، افزود: این در حالی است که توان تولید شیر خشک نوزاد در کشور وجود دارد و طبق اظهارات انجمن شیرخشک کودک صادرکننده شیر خشک هستیم و نیازی به واردات نداریم.
مقدسی با اشاره به اینکه صنعت دامپروری نگران واردات شیر خشک صنعتی در قالب شیر خشک نوزاد است، بیان کرد: با توجه به آنکه واردات شیر خشک‌ نوزاد یکی از ابزارهای مدیریت دامداران به شمار می رود، افراد سودجو برای کنترل قیمت شیر خام و سودهای کلان واردات از این ابزار استفاده کردند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: با توجه به آنکه ۷۰ درصد مواد اولیه محصولات لبنی را‌ شیر خشک‌ تشکیل می دهد، بنابراین سود جویان به سبب سودهای کلان واردات دست از شیطنت بر نمی دارند.
وی با اشاره به اینکه تولید داخل قابل رقابت با شیرخشک وارداتی نیست، اظهار کرد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات و تفاوت ۱۸۰ درصدی نرخ ارز آزاد با دولتی، تولید داخل قابل رقابت با شیر خشک وارداتی نیست.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات شیر خشک با ارز آزاد مانعی ندارد، بیان کرد: این در حالی است که دامداران به سبب حمایت صددرصدی دولت در برابر کالاهای وارداتی، قادر به ادامه تولید نیستند.
وی واردات شیر خشک‌ صنعتی به بهانه کمبود تولید داخل را تکذیب کرد و گفت: در گذشته کارخانه های لبنی، شیر خام را به صورت کارمزدی در اختیار کارخانه های شیر خشک می دهند که به سبب تاخیر در پرداخت مطالبات، دامداران امسال به صورت مستقیم با کارخانه های شیر خشک کار کردند و همین امر سبب شد تا کارخانه های لبنی موضوع کمبود تولید شیرخام را مطرح کنند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: در سال های اخیر کارخانه های لبنی، شیرخام را به صورت کارمزدی در اختیار واحدهای شیر خشک قرار می دادند و با این ابزار کارخانه های شیر خشک و دامدار را مدیریت می کردند که هم اکنون به سبب قطع این ارتباط موضوع کمبود شیر خشک را مطرح می کنند که در صورت کمبود، کارخانه های لبنی با ارز حاصل از واردات، شیرخشک مورد نیازشان را وارد کنند چرا که دامداران نمی توانند تاوان افزایش تقاضای آنها را دهند.

(چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷) ۲۱:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها