چهارشنبه / ۵ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۲۱۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سود گرانی مرغ به جیب چه کسانی می‌رود؟/جهادکشاورزی به دنبال جلب رضایت منابع قدرت در مدیریت بازرگانی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه بازرگانی محصولات کشاورزی به گونه‌ای عمل می‌کند که رضایت منابع قدرت را جلب کنند تا آنها اعتراضی نداشته باشند.

محمدصادق حسنی جوریابی ، در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار علی رغم تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های مورد نیاز این بخش، گفت: در زمینه قیمت مرغ، تخصیص ارز تاثیر ندارد بلکه افرادی که در پشت صحنه این صنعت حضور دارند به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و در آشفته بازار موجود به دنبال سود خود هستند و به خوبی دولت را مدیریت می‌کنند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مدیریت لازم را ندارند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در زمینه بازرگانی محصولات کشاورزی به گونه‌ای عمل می‌کند که رضایت منابع قدرت را جلب کنند تا آنها اعتراضی نداشته باشند.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همگی می‌دانیم که کشاورز با سختی‌های فراوان در شرایط کنونی اقدام به کشت سیب زمینی می‌کند و امیدوار است که در زمان برداشت محصول سود کافی را دریافت کند، ادامه داد: ممنوعیت صادرات سیب زمینی در شرایطی که کشاورزان قصد فروش محصولات خود را داشتند موجب رکود بازار این محصول شد.
 
وزارت خانه برای جلوگیری از رشد قیمت سیب‌زمینی ممنوعیت صادرات را اعمال کرد
 
وی با تاکید بر اینکه در خصوص ممنوعیت صادرات سیب زمینی از معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی سوال پرسیدم که وی پاسخ داد که سیب‌زمینی در حال رشد قیمت بود که از صادرات آن جلوگیری کردیم، عنوان کرد: زمانیکه دیدگاه معاون وزیر در زمینه صادرات محصولی مانند سیب زمینی اینگونه است نمی‌توان در خصوص گوشت مرغ انتظار بالایی داشت.
 
استان گیلان پتانسیل تامین نیاز 100درصدی کشور به گوشت مرغ را دارد
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گیلان این پتانسیل را دارد با توجه به امکانات و آب و هوا 100درصد نیاز کشور به گوشت مرغ را تامین کند، گفت: اما متاسفانه این اجازه به تولیدکنندگان گوشت مرغ داده نمی‌شود و به آنها اعلام می‌شود که ظرفیت استان اشباع است اگر کمبود نداریم دلیل بالا رفتن قیمت مرغ در بازار چیست؟
 
تولید کشاورزان موجب آرامش بازار می‌شود
 
حسنی جوریابی با اشاره به اینکه مدیران اجازه نمی‌دهند که کشاورزان به راحتی تولید کنند تا شرایط کشور با آرامش روبه‌رو شود، ادامه داد: چرا به کشاورزان و تولیدکنندگان استان گیلان مجوز احداث واحد مرغداری و تولید گوشت مرغ داده نمی‌شود و اعلام می‌کنند تولید آن اشباع شده اما از سوی دیگر شاهد گرانی هستیم.
 
تمامی کسانی که از گرانی بازار گوشت مرغ سود می‌برند از آشنایان مدیران هستند و در این میان رانت به وجود آورده‌اند

سود گرانی مرغ در جیب نزدیکان مدیران
 
وی با بیان اینکه تمامی کسانی که از گرانی بازار گوشت مرغ سود می‌برند از آشنایان مدیران هستند و در این میان رانت به وجود آورده‌اند، عنوان کرد: اگر چنین موردی وجود ندارد چرا مجوز احداث واحد تولید گوشت مرغ داده نمی‌شود، تولیدکنندگان گوشت مرغ نیاز به تخصیص ارز ندارند.
 
 

متقاضیان احداث مرغداری علی‌رغم کمبود در بازار امکان دریافت مجوز ندارند
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم کمبود مرغ در بازار متقاضیان دریافت مجوز احداث واحد مرغداری شش ماه در صف قرار می‌گیرند./
(چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها