سه شنبه / ۴ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۲۱۶۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

گروه های کالایی ۲ و ۳ مشمول ارز نیمایی ادغام شدند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پیوستن 20 ردیف کد تعرفه به گروه کالایی 2، اعلام کرد تمامی تعرفه‌ها با گروه ۳ کالایی به ۲ تغییر می‌کند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی نوشت: پیرو نامه  شماره ۶۰/۱۲۹۱۱۰ مورخ ۱۳۹۷/۵/۱۸ موضوع تبصره یک ماده یک تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۹۳/ت ۵۵۶۶۳ ه مورخ ۱۳۹۷/۵/۱۶ هیات محترم وزیران در خصوص ساماندهی و مدیریت بازار ارز، گروه کالایی جدید ردیف تعرفه‌های جدول یک پیوست جهت استحضار و اقدام مقتضی ارسال می‌شود.
 
همچنین خواهشمند است پیرو نامه شماره ۶۰/۱۷۷۵۷۷ مورخ ۱۳۹۷/۷/۷ و عطف به درخواست سازمان غذا و دارو طی نامه‌های طی نامه‌های شماره ۶۶/۲۰۶۸۳ مورخ ۱۳۹۷/۸/۱ و شماره ۶۶۴/۲۵۲۹۱ مورخ ۱۳۹۷/۹/۱۴، ۲۰ ردیف کد تعرفه مندرج در جدول دو پیوست، صرفا در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول دریافت ارز با نرخ رسمی شوند.
 
ضمنا با توجه به اولویت بندی ثبت سفارش‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و معرفی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز، تمامی تعرفه‌ها با گروه ۳ کالایی به ۲ تغییر می‌کند.
 
با توجه به تغییرات پیش آمده، در گروه کالایی و در جهت مدیریت پرونده‌های که ناشی از تغییرات دچار مشکل شوند، ضرورت دارد کمیته‌ای دوجانبه بین بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود، تا نسبت به بررسی و حل و موضوعات این نوع پرونده‌ها اقدام شود.
(سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها