دوشنبه / ۳ دی ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۲۱۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

دام سبک و سنگین در حال خروج از مرز‌های کشور است/قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۷۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: طی ماه های اخیر دام سبک و سنگین زیادی به صورت قاچاق از مرزهای کشور خارج شد.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی  با اشاره به اینکه قیمت گوشت طی هفته های اخیر با نوساناتی در بازار روبروست، اظهار کرد: طی هفته های اخیر قیمت گوشت به سبب کمبود عرضه با نوساناتی در بازار روبروست.
 
وی با اشاره به دلایل گرانی گوشت قرمز در بازار افزود: کمبود شدید دام در بازار ناشی از قاچاق دلیل اصلی نوسان قیمت در بازار به شمار می رود.
 
ملکی ادامه داد: طی ماه های اخیر جمعیت زیادی از دام سبک و‌سنگین به صورت قاچاق از مرزهای کشور خارج شد که این امر منجر به افزایش قیمت دام زنده شد و بدیهی است که نوسان دام زنده بر قیمت گوشت تاثیر می گذارد.
 
بیشتر بخوانید: عرضه مرغ منجمد ۸۹۰۰ تومانی برای تنظیم بازار/توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی در بازار
 
وی درباه آخرین تحولات قیمت گوشت گوسفندی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۶۳ تا ۶۴هزار تومان به مغازه دار و ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان به مشتری عرضه می شود.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ادامه داد: با توجه به آنکه مسئله قاچاق برای زیر مجموعه اتحادیه مشکلاتی ایجاد کرده است، ما بارها این موضوع را اطلاع رسانی کردیم و همواره مسئولان باید پاسخگو باشند چرا که ما تنفگ چی نداریم که سر مرزهای کشور مستقر کنیم.
 
ملکی با اشاره به اینکه خبری از فراوانی دام‌ در کشور نیست، بیان کرد: براساس شنیده ها دام‌ از غرب به شرق کشور و بخشی از طریق جنوب به کشورهای عراق، عمان و قطر می رود که این‌موضوع بر بازار داخل اثر سو داشته است.
 
وی از محدودیت عرضه گوشت وارداتی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی بازار نمی توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت چرا که عرضه انبوه گوشت های وارداتی تا حدودی بر کنترل بازار داخل موثر است.
 
ملکی در پاسخ به این سوال که آیا رفع ممنوعیت صادرات  دام زنده می تواند بر کنترل قاچاق تاثیر گذار باشد، اظهار کرد: هم اکنون شرایط مناسبی برای رفع ممنوعیت صادرات نیست چرا که با توجه به پایان سال در این برهه اتخاذ این سیاست می تواند بر افزایس قیمت ها دامن بزند.
 
وی از کمبود دام زنده در میادین خبر داد و افزود: هم اکنون نرخ هر کیلو بره در میادین‌ناشی از کمبود ۳۰ هزار تومان است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با اشاره به اینکه زایش بره های نو هنوز به بازار عرضه نشده است، تصریح کرد: با توجه به آنکه وزن بره های نو به حدی نرسیده که ما قبول داشته باشیم، از این رو این بره ها برای ایام‌پایانی سال عرضه می شوند.
(دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها