شنبه / ۱ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۲۱۰۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

واکاوی وظایف حاکمیتی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

شیرزاد گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی باید از فهرست گروه ۲ شرکت‌های قابل واگذاری خصوصی سازی، خارج شود.

حسین شیرزاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی، درباره آخرین وضعیت بحث واگذاری سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: واقعیت این است که سازمان تعاون روستایی از شهریور سال ۱۳۸۸ که نامش در عداد سازمان‌های مشمول واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار گرفت تا امروز در حالتی تعلیقی و بلاتکلیف، منجمد شده و این حالت موجد بحران‌های پی در پی برای سازمان تعاون روستایی گردیده است.
وی افزود:سازمان مرکزی تعاون روستایی در سال ۱۳۴۲ متعاقب مسائلی که در اجرای قوانین مختلف اصلاحات ارضی در بخش کشاورزی ایجاد شد برای به نظم و نسق در آوردن فرآیند تولید و اعمال مدیریت صحیح و بوجود آوردن امکان کاربرد تکنولوژی‌های جدید و نهاده‌های مختلف کشاورزی و متشکل نمودن تولید کنندگان کوچک کشاورزی تشکیل شد.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی متولی گستره وسیعی از فعالیت‌ها در حوزه توسعه روستایی و کشاورزی است و از آنجا که توسعه روستایی و کشاورزی اساس امنیت پایدار غذایی و سلامت پایدار غذایی نخستین سنگ بنای اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در پایان تصریح کرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد است که مدیریت اقتصادی کلان کشور به آن تاکید خاص دارند و مقام معظم رهبری نیز بر توسعه تعاون در اقتصاد تاکید داشته اند.

(شنبه ۱ دی ۱۳۹۷) ۱۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها