جمعه / ۳۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۲۰۸۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

آمار‌های بورس کالا باید به نقشه راه تولید تبدیل شود

محمود زاده، گفت: با توجه به کشف واقعی قیمت محصولات که در بورس کالا شاهد هستیم، آمار‌هایی که از این بورس استخراج می‌شود باید به نقشه راهی برای روند تولید تمامی کالا‌ها تبدیل شود.

جلال محمود زاده نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در معاملات بورس کالا، همه چیز قابل رصد و شفاف است، گفت: روند درست کشف قیمت محصولات از جمله کشاورزی، فولاد و پتروشیمی در بازاری شفاف و رقابتی مشخص می‌شود که در بسیاری از کشورها، بورس‌های کالایی این وظیفه را برعهده دارند؛ در کشور ما از سال‌ها پیش، بورس کالا فعالیت خود را شروع کرده و امروز به بلوغ خوبی رسیده است.
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس کالا باید همسو با افزایش وظایفش نسبت به ارتقای خود از جنبه‌های مختلف تلاش کند، گفت: وقتی معاملات مواد اولیه محصولات استراتژیکی همچون فولاد و پتروشیمی به همراه محصولات کشاورزی در بورس کالا انجام می‌شود و همه فعالان اقتصادی از این جریان، توقع شفافیت، واقعی کردن قیمت‌ها و حذف سوء استفاده از بازار‌ها را دارند، نشان می‌دهد که بورس کالا به یکی از نهاد‌های مهم اقتصادی کشور تبدیل شده و حساب ویژه‌ای روی کارکرد‌های این بورس در راستای رشد اقتصادی باز شده است.
وی تاکید کرد: به طور یقین ورود محصولات نهایی صنایع در بورس کالا می‌تواند در تنظیم و آرامش بازار محصولات نقش بسزایی داشته باشد.
محمودزاده ادامه داد: با ورود محصولات نهایی صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی در بورس کالا همه اقشار جامعه این امکان را خواهند داشت تا محصول مورد نیاز خود را با کیفیت بالا و قیمت واقعی و از همه مهم‌تر بدون حضور واسطه‌ها خریداری کرده و حتی تولیدکنندگان محصولات خود را به فروش برسانند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس از گذشت ١١ سال از فعالیت بورس کالا با قاطعیت می‌توان گفت که ورود هر گونه محصولی که امکان خرید و فروش در بورس کالا را داشته باشد می‌تواند هم به نفع خریدار، فروشنده و تولید کننده باشد و هم بازار را تنظیم و به آرامش برساند.
وی اظهار کرد: هرچند در سال‌های اخیر شاهد برخی اقدامات مقطعی در روند آزاد معاملات کالا‌ها بوده ایم و محدودیت‌هایی در بازار‌ها اعمال شده است، اما با این وجود کارایی بورس کالا روز به روز در حال افزایش بوده و در واقع راهی برای پیشرفت اقتصادی به جز توجه و اعتماد به مکانیسم بازار نداریم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بورس کالا نماد شفافیت و کشف قیمت است، گفت: ساده‌ترین و مهم‌ترین مزیت بورس کالا برای بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی و صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی را می‌توان رفتن سود به جیب تولید کنندگان، تعادل قیمت ها، رضایت مصرف کنندگان و کنترل مناسب بازار مطرح کرد.

(جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها