سه شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۲۰۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

فقر ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم‌های غذایی جهانی

متخصصان علوم تغذیه‌ای در استرالیا بر اساس نتایج بدست آمده از یک مطالعه اظهارداشتند که رژیم‌های غذایی جهانی فاقد میزان کافی از مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها هستند

براساس تازه‌ترین مطالعات متخصصان استرالیایی که از سوی CSIRO (سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود) منتشر شده، رژیم‌های غذایی در تمامی نقاط جهان فاقد میزان کافی از ویتامین‌ها و مواد معدنیِ ضروری برای رشد بدن هستند.

همچنین تا سال ۲۰۵۰ میلادی میزان دریافت کلسیم، ویتامین D، ویتامین E و اسید فولیک مردم سراسر جهان به اندازه کافی نخواهد بود.

در عین حال در این مطالعه پیش‌بینی شده که در کشورهای فقیرتر دریافت مواد معدنی ضروری همچون روی (زینک)، آهن، ویتامین K و ویتامین A به میزان پایینی خواهد رسید.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کمبود ریزمغذی‌ها می‌تواند رشد ذهنی و قدی را مختل کرده و سیستم ایمنی را ضعیف کند.

طبق برآورد این سازمان، بیش از دو میلیون نفر از مردم سراسر جهان از کمبود ریزمغذی‌ها رنج می‌برند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: امنیت غذایی در جهان تنها به مفهوم دریافت میزان کافی کالری نیست. این امکان وجود دارد که فردی مقدار زیادی کالری دریافت کند اما دچار سوء تغذیه باشد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، متخصصان همچنین اظهار داشتند: بزرگترین فاکتور تاثیرگذار بر امنیت غذایی در آینده نزدیک، تغییرات اقلیمی است. تغییر در وضعیت آب و هوایی در کنار تغییر در رژیم غذایی افراد در نهایت بر سیستم کشاورزی و آنچه کشت می‌شود، تاثیر خواهد گذاشت.

(سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها