یکشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۹۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

یکهزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به پایان فصل صید میگو گفت: افزون بر یک هزار و800 تن میگو از آبهای ساحلی این استان صید شد.

' سال گذشته در فصل صید در آبهای هرمزگان 2هزار و 30 تن میگو صید شد که صید امسال در مقایسه با صید پارسال 230 تن کاهش نشان می دهد.'
محسن یکتاپور اظهار کرد: در فصل صید امسال (10مهر تا 22 آبان سال جاری) تعداد یکهزار و 100نفر صیاد با استفاده از 129 فروند لنج در زمینه صید این آبزی در آبهای هرمزگان فعالیت داشته اند.
به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان صید میگو در هرمزگان از سواحل بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک در شرق این استان (آبهای دریای عمان) آغاز و در صیدگاههای هرمز و تولای قشم ( آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز) پایان یافت.
' براساس اخبار مقایسه ای روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، تعداد صیادان فصل صید میگوی امسال (97هجری خورشیدی) نسبت به مدت مشابه پارسال ( سال96هجری خورشیدی) یکهزار نفر، تعداد لنج های صیادی 47 فروند و میزان صید میگو نیز 230تن کاهش یافته است.
دراین اطلاعات بیشترین نوع میگوی صید شده از نوع درشت عنوان شده و میگوی سرتیز و گنتگ در رتبه های بعدی قرار دارند.
'هرمزگان با داشتن 900 کیلومتر نوار ساحلی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، با داشتن چهار هزار و 200 فروند انواع شناور صیادی مجاز و 30هزار نفر صیاد با صید سالانه 40 درصد آب های جنوب به میزان 250هزار تن در سال به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی شده است.

(یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها