شنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۲۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۱۹۲۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد/کاهش قیمت برنج خارجی در راه است

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به فراوانی کالا در انبارها، هیچ گونه کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد.

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: اگرچه با کاهش نرخ دلار انتظار مردم برآن بود که قیمت کالا‌ها با روند کاهشی در بازار روبرو شود، اما سال‌های متمادی است که با معضل گران شدن کالا‌ها به بهانه افزایش قیمت دلار و بی تاثیری آن از اُفت قیمت، مواجه هستیم.

وی افزود: هم اکنون قیمت کالا‌هایی همچون تنقلات، شکلات و... که با ارز آزاد یا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، به سبب رقابت پذیری در بازار تا حدودی تحت تاثیر نرخ ارز کاهش یافته است.

آقاطاهر ادامه داد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالا‌های اساسی نظیر برنج، روغن، شکر، دانه‌های روغنی و... کاهش نرخ دلار تاثیری بر قیمت این محصولات ندارد و تنها قیمت روغن به سبب افزایش نرخ حلب و قوطی با نوساناتی در بازار روبرو شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به دلایل افزایش قیمت رب گوجه در بازار بیان کرد: قیمت رب گوجه به دلیل رونق صادرات گوجه فرنگی با نوساناتی در بازار روبرو شد چرا که به دنبال افزایش چشمگیر نرخ دلار در ماه‌های اخیر و قیمت پایین کالا‌های ایرانی در بازار‌های خارجی، صادرات از جذابیت خاصی برخوردار بود.

به گفته وی با رفع ممنوعیت صادرات رب گوجه انتظار می‌رود که تنها مازاد بر نیاز کشور به بازار‌های هدف صادر شود تا قیمت رب گوجه مجددا در بازار داخل افزایش نیابد.

بازار اقلام اساسی در آرامش به سر می‌برد/ کاهش ۲۰ درصدی نرخ رب گوجه در بازار

آقاطاهر درباره ضرورت خروج غیرقانونی کالا‌های اساسی از مرز‌های کشور گفت: در بسیاری کالا‌ها شاهد خرید روزانه مرزنشینان کشور‌های همسایه از ایران هستیم در حالیکه انتظار می‌رود با تشدید نظارت‌های بیشتر از خروج کالا جلوگیری شود چرا که به واردات کالا‌های اساسی ارز ۴۲۰۰ تومان اختصاص یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج خارجی خبر داد و افزود: با توجه به آنکه واردات برنج یک ماه زودتر از موعد آزاد شد، بنابراین این امر در کاهش قیمت برنج خارجی در تناژ بالا تاثیر بسزایی داشت که با این وجود پیش بینی می‌شود، با ورود برنج‌های جدید، قیمت در خرده فروشی کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه قیمت حبوبات، شکر و روغن در ۱۵ روز اخیر از ثبات نسبی در بازار برخوردار بوده است، اظهار کرد: با وجود آنکه کارخانه‌های روغن سود خرده فروش و عمده فروش را بر قیمت درج شده بر روی کالا لحاظ نکرده اند، هم اکنون شاهد فروش محصول با نرخ‌های متفاوت در مغازه‌ها هستیم.

آقاطاهر در پایان تصریح کرد: با توجه به روند فعلی بازار، پیش بینی می‌شود که اگر اتفاق خاصی در سیاست‌ها و بازار‌های جهانی رخ ندهد، قیمت کالا‌ها نوسانی نخواهد داشت و تنها با تقویت پول ملی باید قدرت خرید خانوار را افزایش دهیم.

(شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها