چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۸۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

جایگاه بین‌المللی گیاهان دارویی ایران تقویت شود

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران با اشاره به تنوع زیستی گیاهان دارویی ایران گفت: جایگاه بین‌المللی گیاهان دارویی ایران تقویت شود.

محمدباقر رضایی در کارگاه تخصصی تنوع زیستی گلسنگ‌های حوزه اقلیمی خزر اظهار داشت: ایران در بحث داروهای گیاهی و معطر کشور بدلیل تنوع و وضعیت مطلوب آب و هوایی جزو غنی‌ترین کشورهای دنیا است.
وی افزود: طبق پیش‌بینی‌هایی که شده هزار گونه گیاه دارویی و معطر در کشور موجود بوده که همه آنها از قابلیت اقتصادی بالایی برخوردار هستند.
رضایی گفت : بسیاری از گونه‌های گیاهی کشور از جمله گل محمدی، زعفران، نرگس، بهارنارنج و شقاقل که به دلیل نداشتن فناوری و فرآوری که در عمل جزو اولویت‌های کشور بوده ولی دارای جایگاه بین‌المللی نیست.
رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران گفت: از لحاظ تجاری می‌توان گفت در یک منطقه بسیار غنی از همه لحاظ هستیم به ویژه امنیتی که کشور ما نسبت به دیگر کشورها دارد چون شناخت کافی از این حوزه وجود ندارد در حد سنتی و مصارف معمولی کشور بهره‌برداری می‌شود.
رئیس مرکز پژوهشی حوزه اقلیمی خزر دانشگاه مازندران نیز گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف مرکز پژوهشی حوزه اقلیمی خزر در دانشگاه مازندران، توسعه فعالیت‌های دانش بنیان در جهت استفاده از ظرفیت‌های طبیعی این حوزه اقلیمی در کارآفرینی و اشتغال متخصصان علوم مختلف است.
وی بیان کرد: ایجاد بستر اشتغال‌زایی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم مختلف زیستی، شیمی و داروسازی و افزایش صادرات گیاهان دارویی با ارزش حوزه اقلیمی خزر، مجموعه سخنرانی‌های تخصصی تحت عنوان معرفی گیاهان ارزشمند دارویی حوزه اقلیمی خزر برگزار شد.

(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها