چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۸۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

اعتراض مرغداران به قیمت دستوری مرغ در نامه به رئیس جمهور

مرغداران نامه ای سرگشاده برای رئیس جمهور نوشتند و در آن قیمت‌های اعلامی کارگروه تنظیم بازار برای مرغ را غیرکارشناسی و دستوری خوانند.

سه تشکل بخش طیور کشور شامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی کشاورزی مرغداران گوشتی ایران، انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه و انجمن های شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ ، نامه ای سرگشاده به حجت السلام حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشتند.متن آن به شرح زیر است.
احتراما همانطور که استحضار دارید قیمت نهاده‌ها و کلیه اقلام، خدمات و عوامل تولید گوشت مرغ شامل ذرت، کنجاله، سویا، کرایه حمل مواد اولیه، انواع ریزمغذی‌ها (مواد معدنی و ویتامین‌ها) داروها، واکسن‌ها، کارتن و نایلون بسته‌بندی به تدریج تا 100 درصد افزایش داشته و به رغم تلاش دولت محترم طی ماه‌های اخیر، قیمت‌های نهاده‌ها و خدمات مورد نیاز تولید گوشت مرغ به طور لجام گسیخته افزایش یافته است.
از آنجا که اصلی‌ترین علت افزایش قیمت هر یک از نهاده‌ها اختلال در تامین و عرضه آنها می‌باشد، ادامه شرایط موجود کشور حاکی از چشم‌انداز تیره و تاری برای ادامه تولید این محصولات اساسی و استراتژیک می‌باشد. بدیه است تولیدکنندگان محصولات طیور متاثر از وضعیت موجود از جمله کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه تولید، ابلاغ قیمت‌های غیرکارشناسی و دستوری گوشت مرغ به ویژه در غیاب تشکل‌های ذیربط (مصوبه سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 98/7/23) به رغم میل باطنی و به اجبار راهی غیر از خروج تدریجی از چرخه تولید که سبب کاهش عرضه و طبیعتا افزایش بیش از حد قیمت گوشت مرغ می‌گردد، پیش رو ندارند.
از آن مقام محترم استدعا دارد دستور فرمایند کارگروه تنظیم بازار ضمن برطرف کردن اختلالات تامین عرضه و حمل نهاده‌های مورد نیاز تولید، فورا در خصوص قیمت ابلاغی گوشت مرغ تجدید نظر نموده و قیمت پیشنهادی تشکل‌ها را برای استمرار تولید و حفظ قیمت کارشناسی مدنظر و اقدام قرار دهد.

(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها