سه شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۱۸۴۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/واردات ۲ هزار تن تخم مرغ در راه است

یک مقام مسئول، از کاهش 300 تومانی نرخ تخم مرغ نسبت به چند روز گذشته درب مرغداری خبر داد.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ  نسبت به چند روز درب مرغداری خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان و هر شانه ۱۸ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه نوسان قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ارتباطی به تولیدکننده ندارد، افزود: وظیفه تشکل‌ها برای تنظیم بازار تخم مرغ، همکاری با میادین است.
نبی پور ادامه داد: با توجه به افزایش ساعتی نهاده‌های تولید و مکمل‌ها، امکان پیش بینی قیمت تخم مرغ در بازار وجود ندارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل نهاده‌های دامی تا حدودی بهبود یافته است، بیان کرد: این درحالی است که قیمت ذرت و کنجاله سویا نسبت به ده روز اخیر با نوساناتی روبرو شده است به طوریکه هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۲۳۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان به مرغداران عرضه می‌شود.
بیشتر بخوانید: واردات تخم مرغ راهکار مناسبی برای تنظیم بازار نیست
وی با اشاره به اینکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس مردم است، اظهار کرد: اگر قیمت هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها هزار تومان باشد، باز هم قیمت آن از گوجه فرنگی ارزانتر است.
نبی پور درباره آخرین وضعیت واردات تخم مرغ گفت: مسئولان اعلام کردند ۲ هزارتن تخم مرغ با دلار ۴۲۰۰ تومان برای تنظیم بازار می‌کنند، در حالیکه ما اعلام آمادگی کردیم که اگر همین میزان سرمایه در اختیار صنعت و تولید داخل قرار دهند، در ازای آن تولیدکنندگان ۴ هزار تن تخم مرغ به دولت تحویل می‌دهند که متاسفانه به سبب سود شیرین واردات، این امر مورد پذیرش قرار نگرفت.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان درباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان تصریح کرد: این بیماری کمابیش در استان اصفهان گزارش شده است، اما به نسبت سال گذشته بیماری کاملا تحت کنترل است.

(سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها