سه شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۱۸۳۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس اقتصاد

حداقل 10 میلیارد دلار از واردات باید در داخل تولید شود/به دنبال اشتغال‌زایی با توزیع پول نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه حداقل 10 میلیارد دلار از واردات کشور باید در داخل تولید شود، گفت: اگر فقط 10 درصد واردات کشورهای همسایه را پوشش بدهیم می‌توانیم بالغ بر 100 میلیارد دلار صادرات به آنها داشته باشیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت،‌معدن و تجارت صبح امروز با حضور در سازمان برنامه و بودجه تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن  را با رئیس سازمان برنامه و بودجه منعقد کرد.
وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: در حال حاضر 80 هزار واحد صنعتی و معدنی داریم که همچنین باید 3 میلیون واحد صنفی در کل کشور را به آن افزود.
رحمانی به تبصره 18 قانون بودجه 97 اشاره کرد و گفت: آنچه امروز تفاهم شد ایجاد 270 هزار فرصت شغلی در حوزه صنعت، معدن و صنوف است.
وی با تاکید بر اینکه با توزیع پول به دنبال اشتغال‌زایی نیستیم به تجارت خارجی و ظرفیت‌های این حوزه پرداخت و افزود: حداقل 10 میلیارد دلار از واردات کشور باید در داخل تولید شود و این امکان و ظرفیت وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه منابع و ریالی که برای نوسازی واحدها اختصاص می‌یابد صرفا در همین حوزه هزینه خواهد شد، گفت: یکی از مهمترین مشکل واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است و از بابت فروش و بازاریابی مشکلی نداشتند. امسال نسبت به سال گذشته نقدینگی چندین برابر کاهش پیدا کرده و آسان‌ترین راه برای ایجاد اشتغال تعیین سرمایه در گردش واحدها است.
رحمانی یکی از برنامه‌های این وزارتخانه را توسعه و تکمیل زنجیره تولید فلزات اساسی دانست و گفت: ظرفیت تولید فولاد نسبت به گذشته دو برابر شده بدین ترتیب خام فروشی در کشور محدودتر می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های تولید و صادرات در کشور یادآور شد: اگر فقط 10 درصد واردات کشورهای همسایه را پوشش بدهیم می‌توانیم بالغ بر 100 میلیارد دلار صادرات به آنها داشته باشیم که این موضوع شدنی است.

(سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها