سه شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۸۲۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

33 درصد صید کشور در هرمزگان انجام می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هرمزگان در بحث صید و صیادی پیشرفت خوبی داشته و هم اکنون حدود 33 درصد صید کشور در این استان انجام می شود.

محمود حجتی در نشست شورای اداری و فعالان اقتصادی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون روستایی رییس جمهوری و وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: سال گذشته 270 هزار تن آبزی در هرمزگان صید شد و امسال پیش بینی می شود این میزان به 300 هزار تن برسد.
وی بیان داشت: در ارتباط با مسایل مربوط به پرورش میگو و آبزی پروری نیز هرمزگان از قابلیت بالایی برخوردار است و امیدواریم در یک برنامه و افق بلند مدت در این استان به 100هزار تن میگو در سال برسیم.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و 400 هکتار سایت زیر پرورش میگو در هرمزگان فعال، هشت هزار هکتار در دست احداث و 13 هزار هکتار نیز پیگیر قرارداد هستند.
حجتی ادامه داد: در حوزه پرورش ماهی در دریا نیز هرمزگان پیشرو است و سال گذشته چهار هزار و 500 تن ماهی در این استان تولید شد و در هشت ماه گذشته نیز به 6 هزار تن رسیده است.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این استان در زمینه باغات و نخیلات با مشکل ساختاری مواجه است که امیدواریم بتوانیم با کمک همه دست اندرکاران و متولیان امر در سطح ملی این مشکل را بازسازی کنیم.
حجتی گفت: در قانون برنامه ششم صندوق توسعه به استانداران اجازه داده شده است که از محل بودجه استانی تا پنج درصد بتوانند به صندوق های خرد روستایی و توسعه ای کمک کنند .
وی یاد آور شد: صندوق های خرد روستایی و توسعه ای در استان ها فعالیت چشمگیری داشتند و برای استان ها برکات خوبی داشته است.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: وجود 104 هزار هکتار اراضی تحت فشار، افزایش 2 برابری گلخانه ها طی پنج سال گذشته، تولید و صادرات محصولات کشاورزی خارج از فصل و ایجاد عملیات آبخیزداری از دیگر برنامه های صورت گرفته در استان هرمزگان است.

(سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها