دوشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۰
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۱۸۱۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

ایجاد محدودیت باعث از دست رفتن بازار صادرات می شود

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: اکنون شرایطی نیست که فرصت و زمان را از دست داد و مطمئن باشید هر محدودیت در صادرات منجر به از دست رفتن بازار صادراتی می‌شود.

محمد لاهوتی امروز در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: اهمیت صادرات در شرایط کنونی کشور با توجه به تحریم بسیار مورد اهمیت است. 
 
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بر همه تکلیف است که قبل از صدور بخشنامه‌ها، نظرات بخش خصوصی اتخاذ شود شرایط ما شرایطی نیست که فرصت و زمان را از دست داد و مطمئن باشید هر محدودیت در صادرات منجر به از دست رفتن بازار صادراتی می‌شود. 
 
رییس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به مشکلات صادرکنندگان کشور افزود: اولین موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد، اهمیت صادرات در شرایط اخیر و ارز آوری است که باید اصل را بر این نهاد که  صادرکننده شناسنامه دار حتما ارز را به کشور باز می‌گرداند، اما در حال حاضر مشکلاتی بر سر راه صادرات وجود دارد که بازگشت ارز حاصل از صادرات را سخت کرده است .
 
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: تاکنون بخشنامه ای صادر نشده بود که عطف به ماسبق شده باشد و اجرای آن به ماهها قبل برگردد، اما بخشنامه اخیر بانک مرکزی شرایطی را فراهم کرده که صادرات از فروردین امسال مشمول این بخشنامه شود  و این در حالی است بخشنامه آبان ماه صادر شده است.
 
لاهوتی با اشاره به تدوین بودجه سال ٩٨  گفت: مشوق های صادراتی باید به روز به صادرکننده پرداخت شود تا از اثرگذاری  داشته باشد. نه اینکه صادرکنندگان مشمول دریافت مشوق صادراتی در سال ٩٥ شوند ولی در سال ٩٦ هم بودجه آن تامین نشود و در سال ٩٧ هم هنوز پرونده‌های مربوط به  بلاتکلیف باشد.
 
وی بیان داشت: به دلیل تعامل خوب و سازنده بین اتاق تهران و تهران و سازمان صمت استان تهران طی دو سال گذشته موضوع انتخاب صادرکنندگان نمونه براساس دستورالعمل‌های سازمان توسعه تجارت به اتاق بازرگانی تهران واگذار شد و در سال گذشته 56 پرونده مورد بررسی قرار گرفت، اما امسال 34 پرونده بررسی شد و از این تعداد 15 صادرکننده به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شد و در نهایت 5 صادرکننده شایسته تقدیر شناخته شدند که امروز از آنها تجلیل به عمل می‌آید.
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها