یکشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۷۸۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیشرفت واقعی رشد در بخش کشاورزی است

در سال­های اخیر روسیه موضع خود را در بازارهای جهانی مواد غذایی تقویت کرده است صادرات مواد غذایی این کشور که عمدتاً گندم و ماهی است، در سال 2017 به 19 میلیارد دلار رسیده است.

به گفته رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، تولید کشاورزی روسیه طی پنج سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. وی از تولیدکنندگان داخلی خواست تا به‌طور مداوم حضور خود را در بازارهای داخلی و خارجی گسترش دهند. پوتین رشد کشاورزی را پیشرفت واقعی نامید و اظهار کرد که نیاز به هماهنگی در گسترش حضور کشاورزان روسی در بازار داخلی و جستجوی بازارهای خارجی وجود دارد.
 
پوتین هم‌چنین بیان داشت: تقویت پایه بخش کشاورزی، منابع انسانی و پتانسیل تولید ، تأسیس مزارع با ماشین‌آلات مدرن، بهبود بهره‌وری نیروی انسانی و ارتقای پیشرفت‌های داخلی درزمینه ژنتیک، بیوتکنولوژی و امنیت غذایی ضروری است.
 
طی سال­های اخیر روسیه موضع خود را در بازار جهانی مواد غذایی تقویت کرده و بخش کشاورزی آن در حال رشد است. بر اساس گزارش مرکز صادرات روسیه، صادرات مواد غذایی این کشور که عمدتاً گندم و ماهی سهم غالب آن است، در سال گذشته (2017) به 19 میلیارد دلار رسیده است.
 
روسیه موفق به جذب بیش از نیمی از بازار گندم جهان به سمت خود شده و بزرگ‌ترین صادرکننده دانه گندم در جهان بعد از امریکاست. از اوایل سال 2000، سهم روسیه از بازار جهانی گندم چهار برابر شده است و در سال 2016 نیز این کشور درزمینه صادرات گندم تبدیل به رهبر جهان شد.
(یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها