شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۸:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۷۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

منطقه آزاد ماکو و آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در تأمین دام سبک و سنگین کشور دارند

مسئولان بر این باورند که با فراهم شدن زیرساخت‌ها و استفاده از پتانسیل‌های استان آذربایجان غربی و شرقی می‌توان به سهولت گوشت موردنیاز کشور را تأمین کرد.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نشست خبری امروز که در محل سازمان دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: استان آذربایجان دروازه ورود ایران به ترکیه، قفقاز و اروپا برای تأمین کالاهای اساسی مردم در شرایط خاص فعلی کمک فراوانی می‌کند.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های فعلی در حوزه صادرات و واردات، هماهنگ شدن زیرساخت‌ها در این استان تأثیر بسزایی در ترمیم کسری گوشت قرمز مورد نیاز کشور دارد.
شهریاری تصریح کرد: استان آذربایجان غربی این آمادگی را دارد تا در زمینه‌های دارو، سوخت و مسائل و موضوعات مهم دیگر را حل و فصل کند.
 اختیار صدور مجوز نهاده‌های خوراک دام به اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان غربی داده شد
مسعود محمدیان مدیرکل قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی، گفت: استفاده از ظرفیت استان آذربایجان غربی و منطقه آزاد ماکو در جهت تأمین نیاز به گوشت و نهاده‌های خوراک دام کمک فراوانی می‌تواند داشته باشد.
وی افزود: توافق تفویض اختیار صدور مجوز بهداشتی نهاده‌های خوراک دام به اداره‌کل آذربایجان غربی جهت تأمین نیاز گوشت کشور از طریق واردات دام زنده از ماکو و ایجاد کشتارگاه صنعتی در منطقه و همچنین استفاده از کشتارگاه صنعتی خوی در جهت دام سبک و سنگین داده شده است چرا که این استان می‌تواند از طریق ترکیه محل تبادلی برای صادرات به اروپا باشد.
استان آذربایجان غربی در تأمین دام سبک و سنگین موردنیاز تأثیر بسزایی دارد
کامیار داهیم مدیرکل آذربایجان غربی در ادامه این نشست، اظهار کرد: هم‌اکنون 6 گمرک رسمی در آذربایجان غربی موجود است که برای واردات دام سبک و سنگین، گوشت قرمز و نهاده‌های موردنیاز از این طریق انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: امیدواریم این توافقات اثرات خوبی برای کشور در بر داشته باشد.
انتقال سالانه 5 میلیارد مترمکعب آب از رودخانه ارس
غلامرضا سلیمانی مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه حدود 140 هزار هکتار اراضی در این منطقه داریم، اظهار کرد:در دولت تدبیر و امید، امکان انتقال سالانه ۵ میلیارد متر مکعب آب‌ از رودخانه ارس برای ۱۴۰ هزار هکتار اراضی فراهم شد.
وی افزود: زنجیره گوشت قرمز از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود که در صددیم آن را توسعه دهیم.
سلیمانی ادامه داد: ما دو مرز بازرگان با صد سال سابقه داریم که بزرگترین گمرک کشور با جمهوری آذربایجان و گمرک دیگر با قفقاز و آسیای میانه است که می‌توانیم تبادلات خوبی در این راستا داشته باشیم.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در پایان تصریح کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های گمرک بازرگان و نخجوان می‌توان از آنها به عنوان یک ترمینال برای ورود دام زنده و نهاده‌های دامی استفاده کرد.

(شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷) ۱۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها