جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۱۷۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های لبنی

رئیس شرکت لبنی جریمه شده: تعزیرات حکومتی واقعیات جامعه را در نظر نمی‌گیرد

رئیس هیئت مدیره یک شرکت صنایع لبنی در واکنش به جریمه های میلیاردی صنایع لبنی به اتهام گران فروشی گفت:چالش این روزهای صنایع لبنی ناشی از عملکرد ضعیف تعزیرات حکومتی است زیرا واقعیت های جامعه را در نظر نمی گیرد.

ابوالفضل پایداری رئیس هیئت مدیره یک شرکت صنایع لبنی که به تازگی توسط تعزیرات حکومتی به اتهام گران فروشی جریمه شده است اظهار کرد: چالش این روزهای صنایع لبنی ناشی از عملکرد ضعیف تعزیرات حکومتی است زیرا واقعیت های جامعه را در نظر نمی گیرد.
وی افزود: قیمت مواد پتروشیمی که در صنعت ما مورد استفاده قرار می گیرد در ماه های گذشته چند برابر شده است؛ همچنین ارزی که به واردات پاکت های شیر با نرخ 4200 تومان پرداخت می‌شد اکنون پرداخت نمیشود و ما آن را با عرضه بازار آزاد تهیه می‌کنیم.
وی اضافه کرد: سهم عمده مواد مورد نیاز پتروشیمی صنایع ما از بازار آزاد تهیه می شود زیرا سهمیه ای که برای ما در نظر گرفته اند پاسخگو نیست.
پایداری ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم شیر خام نیز که در سال گذشته 1250 تومان و حداکثر هزار و 300 تومان خریداری می‌شد، امسال به 2200 تومان تا 2400 تومان افزایش یافته است.
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: تعزیرات این موارد را در نظر نمی‌گیرد و کارخانه‌های صنایع لبنی را که اشتغالزایی زیادی نیز دارند جریمه‌های سنگین می‌کند که برای ما تبدیل به یک معضل شده است.
وی تصریح کرد: تعزیرات حکومتی به ما می‌گوید که شیر را به قیمت 1570 تومان از دامداران بخریم اما به هیچ وجه نمی‌توان شیر را با این نرخ خریداری کرد.
پایداری گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز اعلام کرده که نرخ خرید هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری ها 2000 تومان است بنابراین قیمت محصول لبنی نیز باید بر پایه این قیمت در بازار به فروش برسد.
این فعال بخش خصوصی اظهار داشت: البته سازمان حمایت تا به این لحظه نرخ جدیدی ابلاغ نکرده است، بر این اساس تعزیرات حکومتی نیز میگویند باید با توجه به نرخ مصوب موجود برخورد قانونی داشته باشند.
پایداری گفت: به ما می گویند که شیر را با قیمت های یاد شده نخرید اما اگر خرید نکنیم مجبور به تعطیلی کارخانه خود هستیم.
وی تاکید کرد:در صورتی که ما نیز کارخانه خود را تعطیل کنیم با خیل عظیم بیکاران مواجه می شویم.
این فعال بخش خصوصی گفت: در کار خانه ما بیش از 16 هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند؛ شرایط موجود تبدیل به معادله چند مجهولی شده است که ما از حل آن عاجز شده ایم.
وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات محصولات لبنی در سال جاری گفت: صادرات با توجه به شرایط ارزی در سال جاری رونق گرفته و 30 درصد رشد داشته است.
وی درباره مبلغ جریمه این کارخانه گفت: جریمه کارخانه ما 6 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

(جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷) ۲۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها