پنج شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۷۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کریدور صادرات مرکبات به حوزه خلیج فارس و عراق باز می شود

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت که باز کردن کریدورهای صادرات مرکبات به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق از برنامه هایی است که برای جلوگیری از تنش قیمتی در بازار این محصولات در دست اجراست.

حسین شیرزاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قائمشهر خرید توافقی را هم از دیگر اقدامات حمایتی برای مقابله با تنش قیمتی در بازار مرکبات برشمرد.
خرید توافقی مرکبات مازندران بویژه پرتقال از اواسط هفته جاری از سوی سازمان تعاون روستایی آغاز شد تا از کاهش قیمت این محصول توسط دلالان همزمان با عرضه فراوان جلوگیری شود.
برداشت پرتقال از 115 هزار هکتار باغ در مازندران همه ساله از نیمه دوم آبان ماه آغاز می شود و تا اواسط بهمن ادامه می یابد.
بر پایه آمار جهاد کشاورزی مازندران سالانه حدود 2 و نیم میلیون تن در استان مرکبات برداشت می شود که یک میلیون و 750 هزار تن آن انواع پرتقال است.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور که از شرکت تعاونی مرغداران قائمشهر بازدید کرد، گفت: برای پرتقال قیمت تضمینی نخواهیم داشت چرا که گرایش سازمان تعاون روستائی و وزارت جهاد کشاورزی حرکت به سمت خرید توافقی و حمایتی است .
وی افزود: اتحادیه های ملی و استانی درگیر خریدهای توافقی و حمایتی هستند چرا که انتظار ما برآن است تا تنش های قیمتی برداشته شود .
رئیس هیات مدیره سازمان تعاون روستائی کشور با بیان اینکه در حال حاضر حرکت در بازار با اندکی رو به جلو است، گفت: اگر چه در حال حفظ کردن ثبات هستیم، اما سعی داریم تا با بازگشایی کریدورهای جدید به سمت حوزه خلیج فارس و کشور عراق صادرات مرکبات را فعال کنیم.
وی افزود: اگز چه با فعال شدن کریدورهای صادراتی این انتظار وجود دارد تا قیمت ها بالا برود، اما سازمان مرکز تعاون روستائی این اجاره را نخواهد داد تا قیمت پرتقال از 2 هزار تومان پایین تر بیاید.
وی این قول را به باغداران داد تا در زمینه تعادل قیمت ها و بازگشایی کریدورها به آنان کمک کند .

(پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷) ۲۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها