پنج شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۷ / ۲۰:۱۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۷۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر عامل اتحادیه کارخانجات دام و طیور و آبزیان مازندران:

کم فروشی کارخانجات خوراک دام و طیور شایـعه است

حسین کیهانی بابیان اینکه تمامی محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان بصورت وزنی فروخته می شود گفت:این شایعات تنها برای ایجاد جو روانی علیه این کارخانجات است و صحت ندارد.

او با اشاره به تغییرهایی که در نرخ ارز بوجود آمده است در مورد افزایش هزینه های تولید و فروش انواع خوراک دامی اظهار کرد:شایعه ی کم فروشی برخی کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان مازندران نادرست است زیرا تمام ناوگانهای حامل کیسه های خوراک وزن می شوند وپس از سند خوردن از کارخانه خارج می شوند یعنی ما محصولاتمان راتنها به صورت وزنی و پس از اطمینان از درست بودن وزن آنها از کارخانه ها خارج می کنیم.
این مسؤول شایعه های اخیر مبنی بر کم فروشی کارخانجات خوراک را ناشی از ایجاد جو روانی منفی توسط برخی افراد سودجو دانست و تصریح کرد:هیچ کالایی بصورت پاکتی و موردی از این کارخانه ها خارج نمی  شود و درصورتی که چنین موردی مشاهده شود ازطریق مراکز بازرسی و نظارتی استان پیگیری می شود.
کیهانی با بیان اینکه ممکن است کم فروشی کالا ها در مراکزفروش و فروشگاه های عرضه ی مواد فرآوری شده اتفاق بیافتد گفت:در این صورت نظارت بر چنین مواردی در حوزه ی اختیارات ما نیست و نظارتهای ما تنها تا زمان خروج ناوگان های حمل خوراک از درب کارخانجات خوراک است که در صورت دریافت گزارشی در این مورد حتما پیگیری خواهیم کرد.
وی ضمن اشاره به جلسه ای با مشارکت سازمان های جهاد کشاورز ی و مسؤولین سازمان حمایت برای دستیابی به توافقی در مورد قیمت اقلامی که با ارز ۴هزارودویست تومان وارد می شود اظهار کرد:در این جلسه موفق شدیم بر سر برخی از قیمتها باهم به توافق برسیم که امیدواریم در هفته ی آینده توسط سازمان حمایت به تمام کارخانجات وارد کننده ذرت،سویا'جو و سایر اقلامی که با ارز۴هزارو دویست تومانی وارد می شود ابلاغ شود.
این مسؤول در رابطه با مقرون به صرفه بودن خوراک صنعتی نسبت به واحد های غیر صنعتی گفت:به علت راحت بودن مخلوط و آسیاب کردن خوراک بصورت یکنواخت در واحد های صنعتی و ضایعات کمتر و بهداشتی تر بودن این واحدها در تولید خوراک دام محصولات مقرون به صرفه تری خواهند داشت.

(پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷) ۲۰:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها