چهارشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۱۶۸۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

واردات مواد اولیه به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف شد

هیات وزیران واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را مجاز اعلام کرد.

براساس پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، هیات وزیران واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید بدون ثبت سفارش در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی را مجاز اعلام کرد.
 
در این مصوبه آمده است:‌ هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۷.۹.۷ به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
 
۱- به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است.
 
۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است فهرست گروه‌های کالایی یاد شده را ظرف یک هفته به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کند و به طریق مقتضی به اطلاع واحدهای تولیدی و تجاری برساند.
 
این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور ۱۱ آذر ماه ۹۷ ابلاغ شد.
 
در همین راستا ناصر خرمالی مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه مناطق آزاد مصوبه فوق الذکر را برای اجرا به مدیران عامل مناطق آزاد کشور ابلاغ کرد.
(چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها