دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۷ / ۲۱:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۱۶۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

آیا می‌خواهیم به جای بازار شفاف بورس در کوچه‌ها معامله کنیم؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شفافیت را در تابلو همه می بینند و سیستم مالیات کشور شناسایی می‌کند؛ آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟

شاپور محمدی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر به سود آوری شرکت ها فکر کنیم بیست سال آینده خوب خواهد بود و اگر به سود آوری صنعت و شرکت ها فکر نکنیم تمام سیاست ها ی پولی و مالی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را صاحب مال تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است قیمت گذاری انجام داده است.
وی افزود: بورس کالا یک ابزار است و دو تفاوت با کنج اتاق‌های مدیران دارد و آن شفافیت و رقابتی بودن آن است.
محمدی اظهار داشت: شفافیت را در تابلو همه می بینند و مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا تخفیف می‌گیرد و سیستم مالیات کشور شناسایی می‌کند؛ آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟
وی افزود: بورس کالا چیزی به جز این موارد نداشته و هر جا هم از سقف قیمت صحبت شده ما مخالف بوده ایم و ده ها نامه نوشته ایم و نامه به معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در این باره نوشته شده است.
رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار گفت:  آقای رئیس جمهور وقت بسیار زیادی گذاشتند و آقای جهانگیری به حل مسائل بورس کمک زیادی کردند و ما اعلام کردیم که از گذاشتن سقف قیمتی واسطه ها سود می برند بنابراین اکنون سقف قیمت نداریم.
محمدی گفت: بورس کالا آمادگی هر گونه انعطاف برای کمک به بخش خصوصی را دارد اما ایرادات جاهای دیگر را به بورس کالا نسبت ندهید زیرا بورس یک ابزار است و به لحاظ علمی ابزارها رها از ارزش داوری هستند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با وزارت صنعت و معدن صحبت هایی شده و بهین یاب در حال اصلاح است.

(دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷) ۲۱:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها