دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۴۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۱۶۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا وجود ندارد/تولید صید و آبزی پروری به ۸۰۰ هزارتن می‌رسد

یک مقام مسئول گفت:باتوجه به وضعیت مساعد تولید، کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا و حتی شب عید وجود ندارد.

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ماهی وجود ندارد، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت مساعد تولید، کمبودی در عرضه ماهی شب یلدا و حتی شب عید وجود ندارد.
وی با اشاره به دلایل نوسان قیمت ماهی در بازار افزود: اگرچه پرورش دهندگان به سبب افزایش قیمت نهاده ها، دستمزد و قیمت تمام شده تولید ؛ ۳۰ درصد قیمت نهایی عرضه آبزیان را افزایش داده اند، اما سودجویی دلالان و اشکال در نحوه توزیع موجب شده تا قیمت ماهی برای مصرف کننده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته باشد.
قاسمی ادامه داد: چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی در نشست اتاق تعاون قول داد که تجدید نظری در نظام عرضه  سازمان میادین میوه و تره بار رخ دهد چرا که کاهش قدرت خرید مردم تاثیر منفی بر میزان تولید دارد.
بیشتر بخوانید: افزایش قیمت ماهی ارتباطی به کمبود تولید ندارد
وی افزایش بیش از ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت ماهی در شب یلدا را غیر منطقی دانست و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در آستانه شب یلدا، نوسان جزئی قیمت نسبت به روز‌های عادی امری طبیعی است، درحالیکه به سبب اشکال در نظام توزیع ممکن است نوسان غیر منطقی در بازار رخ دهد.
مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در پایان تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید صید و آبزی پروری به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن برسد.

(دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها