یکشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۸:۱۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۱۵۷۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی
سعید صفری زاده مدیر توسعه و فروش شرکت لبنی هراز :

تولیدکنندگان چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند

لبنیات از دسته محصولات مهم در بازار است که این روزها به دلایل مختلف خبرهای مختلفی از آن منتشر می‌شود. شرکت هراز یکی از شرکتهای صاحب نام حوزه محصولات لبنی‌ست که در تلاش است با ثابت نگه داشتن شرایط حال حاضر، مانند قبل محصولاتش را به دست مصرف کنندگان برساند.

سعید صفری زاده مدیر توسعه و فروش شرکت لبنی هراز گفتگویی درباره شیوه فعالیت و شرایط حال حاضر این شرکت داشته‌ که در ادامه می‌خوانید.
 
درباره فعالیت‌های اخیر برند هراز درحوزه بازاریابی و تبلیغات توضیح بفرمایید؟
شرکت لبنی هراز به تنوع محصولات و نوآوری بکارگرفته در آنها شهرت دارد. این برند همواره سعی کرده با حفظ کیفیت، محصولاتی را متناسب با نیاز مشتریانش به بازار ارائه کند. چنین عملکردی نیاز به اجرای فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات پیوسته دارد. فعالیت‌هایی که از ابتدای سال برای آنها برنامه‌ریزی و بودجه بندی شده و به مرور اجرا می‌شوند. برند هراز برای اجرای فعالیت‌هایی که در راستای شناسایی نیاز مخاطبان و معرفی محصولات به مشتریان انجام می‌دهد، از ابزارهای به روز بازاریابی و تبلیغات بهره برداری می‌کند.
هراز چندی‌ست فعالیت‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام دارد، در این باره توضیح بفرمایید؟
برند هراز همواره در تلاش است، از ابزارهای به روز بازاریابی استفاده کند. حضور در شبکه‌های اجتماعی نیز به همین منظور بوده است. ابزارها تغییر کرده و کسب وکار نیز باید خود را با این تغییرات همسو کند. البته حضور در شبکه‌های اجتماعی به دلیل عدم ساماندهی درست؛ چالش‌هایی را به همراه دارد. چالش‌هایی که اعتماد مخاطبان را نسبت به محتوای منتشر شده کم کرده است. اما برند هراز برنامه‌ی منسجمی برای حضور در شبکه‌های اجتماعی دارد و محتوای تولیدی در این شبکه‌های نیز برگرفته از تعهد این برند نسبت به مشتریانش دارد. بنابراین اطلاعات منتشر شده در صفحه‌ی اینستاگرامی برند هراز معتبر و براساس تحقیقات علمی بوده است. برند هراز از طریق انتشار این اطلاعات سعی در ارتقاء سطح سلامتی جامعه دارد. علاوه براین، از طریق این صفحه محصولات مختلف هراز به مخاطبان معرفی می‌شوند.
 
اکثر برندهای ایرانی تا حدودی از تبلیغات ATL فاصله و به سمت تبلیغات BTL سوق پیدا کرده‌اند، آیا برند هراز نیز در صدد اجرای این استراتژی است؟
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. چون بسیاری از مخاطبان نسبت به محتوای منتشر شده در فضای مجازی بدگمان هستند. بنابراین برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان باید از رسانه‌های دیگری نیز بهره برداری کنیم. براین اساس برند هراز در تلاش است، از تمامی رسانه‌ها متناسب با عملکردشان استفاده کند. شرکت هراز نیز از تبلیغات BTL برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبانشان استفاده می‌کند. بخصوص برند هراز سعی دارد، در اکثر نمایشگاه‌ها حاضر و با مخاطبانشان ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کند. نمایشگاه فرصت خوبی برای دیدار با کسانی‌ست که سعی دارند، با برند هراز همکاری کنند. چنین ارتباطاتی نتایج مثبتی را برای برند به همراه خواهد داشت.

درباره محصولات برند هراز برایمان بگویید؟
تمامی محصولات برند هراز در حوزه لبنی هستند. محصولاتی سلامت محور که برند هراز برای تولید آنها از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده کرده است. شرکت هراز کیفیت محصولاتش را تحت هر شرایطی حفظ کرده است. این کیفیت در زمان بحران و شرایط سختی که به تولیدکنندگان تحمیل شده همچنان حفظ شده است. ارائه محصولات سلامت محور و با کیفیت دیگر از قالب شعار خارج شده و تبدیل به دستورالعمل لازم الاجرا برای تمامی کارکنان هراز شده است. برند هراز در حال حاضر محصول ماست را با یازده طعم مختلف به بازار ارائه کرده است. هراز با این کار حق انتخاب به مخاطبانش داده و سعی کرده نیاز تمامی مخاطبان را تامین کند. برخی از طعم‌های ارائه شده جدید و برای اولین بار توسط برند هراز به بازار عرضه شدند و برخی دیگر سالهاست در دستور غذایی ایرانیان مورد استفاده بوده است. دستور غذایی که این روزها به دلیل مشغله‌های روز مره تهیه آنها زمان بر است و مخاطبان ترجیح می‌دهند، آنها را آماده تهیه کنند. وقتی مخاطبان چنین شرایطی دارند، هراز سعی دارد، محصولاتی مغذی و با فیبرهای طبیعی به آنها عرضه کند. ماست با طعم ذرت مکزیکی و سالاد ماست از جمله محصولات جدید و متفاوت هراز است که در بازار موجود هستند. ارائه ماست‌های مختلف بر افزایش سرانه مصرف محصولات لبنی تاثیر گذاشته است. علاوه براین، سهم بازار خوبی را نیز نصیب هراز کرده است.

از چالش‌های پیش آمده در بازار برایمان بگویید؟
شرکت هراز نیز مانند کسب وکارها دیگر با چالش‌های بازار امروز روبرو شده است. چالش‌های که شاید هراز برای حل آنها با مشکلات بیشتری به نسبت مابقی کسب وکارها روبروست. چون برند هراز کیفیت خود را فدا نخواهد کرد و حفظ کیفیت در این فضای اقتصادی بسیار دشوار است. تامین مواد اولیه باکیفیت این روزها بسیار دشوار است. مشکلات پیش آمده برای واردات و مشکلات داخلی فعالیت را برای تولیدکنندگان بسیار سخت کرده است. مشکلات داخلی که باید وزارت صنعت و معدن نسبت به آنها اقدام کند اما چاره اندیشی برای مشکلات به کندی انجام می‌شود. از طرفی نبود سیستم مشخص برای ارز فعالیت را دوچندان سخت کرده است. امیدواریم برای حل مشکلات چاره اندیشی شود، چون با شرایط حال حاضر تولید سخت و در دراز مدت تاثیر بسیار منفی از خود به جای خواهد گذاشت.
 
پیامد این چالش‌ها افزایش قیمت محصولات بوده است، نظرتان را در این باره بیان کنید؟
افزایش قیمت چاره ساز نیست. چون حقوق و درآمد مخاطبان ثابت مانده و قدرت خریدشان کم شده است. اکثر آنها به ناچار مجبور می‌شوند، برخی از محصولات را از سبد کالایی خود حذف کنند. چنین رویکردی باعث شده که سرانه مصرف محصولات لبنی روز به روز کاهش پیدا کند. در شرایط ایده‌آل سرانه مصرف محصولات لبنی توسط ایرانیان یک سوم سرانه مصرف جهانی‌ست. حال تصور کنید با افزایش قیمت‌ها سرانه پایین تر نیز خواهد آمد. کاهش سرانه مصرف برای سلامتی نسل آینده بسیار خطرناک است. روز به روز سن پوکی استخوان پایین تر می‌آید. شرکت هراز نیز به ناچار برای ماندگاری در بازار افزایش قیمت داشته است. چون بسیاری از مواد اولیه و بسته بندی با افزایش چند برابری قیمت روبرو بوده است. شرکت هراز در تلاش است افزایش حداقلی قیمت داشته باشد. اما از افزایش نمی‌توان اجتناب کرد.
 
از برنامه‌های آینده برایمان بگویید؟
در شرایط حال حاضر که برخی از تولیدکنندگان نسبت به تولید محصول جدید محتاطانه عمل می‌کنند. شرکت هراز همچنان تولید محصولات جدید را در دستور کار داشته و در این باره برنامه‌های مختلفی را اجرا و با قدرت در حال حرکت است. شرکت هراز برای افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور در تلاش است. چون یکی از ارکان سلامتی در جامعه افزایش مصرف لبنیات است. 
(یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷) ۱۸:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها