شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۱۵۲۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ثبت سفارش برنج هر چه سریع‌تر آزاد شود/ کاهش 5 درصدی واردات برنج در سال جاری

یک مقام مسئول گفت: اگرچه ثبت سفارش برنج باید از ابتدای آذر آزاد اعلام می‌شد، اما تاکنون این امر به دلیل نامه‌نگاری‌ها صورت نگرفته است.

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج درباره آخرین وضعیت واردات برنج در سال جاری اظهار کرد: بنابر آمار هفت ماهه گمرگ ۹۵۰ هزارتن برنج خارجی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن برنج خارجی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: کاهش واردات برنج‌ در سال جاری منجر به کمبود عرضه در بنکداران شده است، چرا که برنجی برای توزیع در انبارهای واردکنندگان وجود ندارد.
 
کشاورز ادامه داد: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج از ابتدای آذر باید آزاد اعلام‌ می‌شد، اما تاکنون این امر به دلیل بوروکراسی اداری و نامه‌نگاری‌های جهاد صورت نگرفته است که انتظار می‌رود در چند روز آینده این مشکل برطرف شود تا برای پایان سال واردات صورت گیرد.
 
ضرورت مدیریت بر واردات برنج/ تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
 
این مقام مسئول با‌ اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم برنج خارجی مصرف می‌کنند، بیان کرد: با احتساب مصرف ماهانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزارتن برنج‌خارجی، حداقل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزارتن برنج تا پایان سال وارد شود تا مردم‌ با مشکل افزایش قیمت و کمبود در بازار روبه‌رو نشوند.
 
دبیر انجمن واردکنندگان‌ برنج در پایان عرضه هر کیلو برنج خارجی با نرخ بالاتر از ۸ هزار تومان را گران فروشی دانست و گفت: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات و افزایش جزئی قیمت‌های جهانی پیش‌بینی می‌شود که قیمت برنج خارجی نوسان چندانی در بازار نداشته باشد.
(شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها