جمعه / ۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۸۱۵۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تراز بازرگانی ایران به مثبت یک میلیارد دلار رسید

سرپرست سازمان توسعه تجارت از رشد حدود ۱۴ درصدی صادرات غیر نفتی در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: تراز بازرگانی کشور در همین بازه زمانی مثبت یک میلیارد دلار است و در صورت اسفاده بهینه از ظرفیت های موجود می تواند بهتر نیز شود.

محمدرضا مودودی ، اظهار کرد: صادرات کالاهای غیر نفتی در هشت ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که البته تا نیمه آبان ماه این عدد از ۳۰ میلیارد دلار عبور کرد و نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد حدود ۱۴ درصدی داشته‌ایم.
 
وی افزود: از سوی دیگر حدود ۵۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی داشته ایم و گرچه نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته در این حوزه رشد اندکی را تجربه کرده‌ایم، اما همچنان به اندازه‌ای نیست که از این بخش انتظار می‌رود و با پتانسیل های حوزه خدمات فنی و مهندسی فاصله بسیاری دارد.
 
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به تراز بازرگانی مثبت یک میلیارد دلاری در حوزه کالاهای غیر نفتی، تاکید کرد که اگر از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استفاده بیشتر و بهتری کنیم، قطعا آمار و ارقام در حوزه تجارت خارجی و تراز بازرگانی امیدوارکننده‌تر هم خواهد شد.
(جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها