پنج شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۷ / ۰۷:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۴۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی تولید 420 هزارتن دانه روغنی در سال جاری

معاون اداره کل خرید داخلی بازرگانی دولتی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت در مجموع خرید دانه‌های روغنی به 400 تا 420 هزارتن برسد.

سعادتی کیا معاون اداره کل خرید داخلی بازرگانی دولتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی اظهار کرد: تاکنون 897 تن گلرنگ با ارزش 22 میلیارد ریال، آفتابگردان یک هزار و 850 تن با ارزش 46 میلیارد ریال و سویا 42 هزارتن با ارزش 967 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.
وی از پرداخت صددرصد بهای آفتابگردان خبر داد و گفت: 98 درصد بهای گلرنگ و 46 درصد بهای سویا به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی در روزهای آتی به محض تحویل لیست‌های خرید بانک به صورت هفتگی پرداخت خواهد شد.
سعادتی کیا ادامه داد: طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی خرید گلرنگ و آفتابگردان تا پایان آذر و سویا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.
بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی/۹۵ درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد
این مقام مسئول با اشاره به اینکه  رقم چندانی به میزان خرید گلرنگ و آفتابگردان افزوده نخواهد شد، بیان کرد: برآورد اولیه وزارت جهادکشاورزی حاکی از آن است که میزان خرید سویا به 103 هزارتن خواهد رسید.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت در مجموع خرید دانه های روغنی به 400 تا 420 هزارتن برسد.
معاون اداره کل خرید داخلی در پایان استان‌های اردبیل، گلستان و مازندران را تولیدکننده برتر سویا اعلام کرد و گفت: استان‌های خوزستان، کرمانشاه و گلستان تولیدکنندگان برتر آفتابگردان و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و فارس تولیدکنندگان برتر گلرنگ به شمار می روند.

(پنج شنبه ۸ آذر ۱۳۹۷) ۰۷:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها