دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۸
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۸۱۴۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

بین المللی شدن برند زعفران ایرانی از طریق بورس کالا

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: با عرضه زعفران در بورس کالا می‌توانیم به حضور مستقیم در بازار‌های بین المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشور‌های هدف، امیدوار بود.

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص بین المللی شدن معاملات زعفران در بستر بورس کالا، اظهار کرد: با عرضه زعفران در بورس کالا می‌توانیم به حضور مستقیم در بازار‌های بین المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب در کشور‌های هدف امیدوار بود تا از این طریق بورس بین المللی زعفران را در اختیار خود بگیریم و به مرجع قیمتی برای این محصول صادراتی و استراتژیک تبدیل شویم.
 
وی ادامه داد: معاملات زعفران سال‌ها در کشور برمبنای خرده فروشی بوده است و به دلیل عرضه فله‌ای زعفران و عدم یکپارچگی در صادرات و حضور واسطه‌ها در این بخش، هیچ گاه نتوانستیم به جایگاه واقعی خود در بازار جهانی برسیم. اما با عرضه متمرکز زعفران در بورس کالا می‌توانیم به حضور مستقیم در بازار‌های بین المللی و عرضه محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب امیدوار بود. بطوریکه، ورود به بازار‌های جهانی از طریق بورس کالا می‌تواند ایران را به مرجع قیمتی زعفران در دنیا تبدیل کند.
 
بیشتر بخوانید: ایجاد هویت ملی برای زعفران با کمک بورس کالا 
 
 گرمابی تاکید کرد: اگر تلاش شود کلیه معاملات زعفران از طریق بورس انجام شود می‌توان راحت‌تر با برند زعفران ایرانی به بازار‌های جهانی ورود کرد.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بورس کالا با در اختیار داشتن ابزار‌های نوین مالی بهترین مکانیسم برای عرضه زعفران است، گفت: در صورت حمایت جدی و عملی از عرضه زعفران در بورس کالا، از حضور واسطه‌ها در این بازار کاسته خواهد شد تا کشاورزان محصول خود را به صورت مستقیم به فروش برسانند.
 
وی افزود: بورس کالا بازاری منسجم و شفاف است که هر دو طرف خریدار و فروشنده از آن منتفع می‌شوند.
 
گرمابی، معتقد است بورس کالا با در اختیار داشتن ابزار‌های نوین مالی بهترین مکانیسم برای عرضه زعفران است که باید از آن حمایت ویژه‌ای صورت گیرد.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، افزود: معامله هر محصولی در بورس کالا با وجود فضای غیرشفاف اقتصادی حاکم بر کشور، با حداکثر شفافیت انجام می‌شود و در حقیقت همه این امکان را دارند که از این مزیت بورس استفاده کنند. افزون بر این، با توجه به ارزش بالایی که زعفران دارد، می‌تواند با قیمتی واقعی در بورس عرضه شده و رسیدن سود اصلی به زعفرانکار را به ارمغان آورد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت حمایتی جدی و عملی از عرضه زعفران در بورس کالا، ضمن ایجاد شفافیت قیمتی برای این محصول ارزآور، از حضور واسطه‌ها کاسته خواهد شد؛ این در حالی است که در بازار سنتی زعفران، کشاورز از کسب سود اصلی حاصل از فروش و یا صادرات محصول خود محروم می‌ماند.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال‌ها است که واسطه‌ها در بازار زعفران حرف اول را می‌زنند و لازم به نظر می‌رسید تا سازوکاری شفاف و مدرن برای ساماندهی به این بازار اتخاذ شود که بورس کالا با دارا بودن ابزار‌های نوین مالی بهترین مکانیسم برای انجام معاملات این محصول است.
 
وی در پایان تأکید کرد: با عرضه متمرکز زعفران در بورس کالا می‌توان به فروش محلی این محصول با ارزش نیز نظم و انضباط بخشید و به معاملات آن سامان داد.
(دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها