یکشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۸۱۳۹۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فرآورده های لبنی

عرضه روزانه 22 هزارتن شیرخام به کارخانه های لبنی و شیرخشک/نرخ مصوب هر کیلو شیرخام 2 هزار تومان

رئیس انجمن صنفی گاوداران میزان عرضه روزانه شیرخام به صنایع لبنی و شیر خشک را 22 هزارتن اعلام کرد.

ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران ، میزان عرضه روزانه شیرخام به صنایع لبنی و شیر خشک کشور را ۲۲ هزارتن اعلام کرد و گفت: براین اساس سالانه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزارتن شیرخام جذب صنایع لبنی و شیرخشک کشور می شود و مابقی شیرخام تولیدی تا رقم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزارتن در لبنیات سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
وی با تکذیب کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی شیر دریافتی کارخانه های لبنی گفت: در سال های گذشته، شیر مورد نیاز صنایع شیر خشک کشور به کارخانه های لبنی داده می شد که سپس آنها به صورت کارمزدی، شیر را به کارخانه های شیر خشک می دادند اما از ابتدای سال ارتباط دامدار با کارخانه های شیر خشک مستقیم شد و همین امر بهانه ای شد تا کارخانه های لبنی موضوع کمبود شیرخام را در کشور مطرح کنند.
 
مقدسی ادامه داد: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزارتن شیرخام به کارخانه های شیرخشک تحویل داده می شود که این میزان از عرضه شیرخام تحویلی به کارخانه های لبنی کسر‌می شود.
 
کارخانه های لبنی با کسری 30 تا 50 درصدی دریافت شیرخام روبرو هستند
 
رئیس انجمن صنفی گاوداران نرخ هر کیلو شیرخام با چربی ۳.۲ درصد را ۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت پیشنهادی گاوداران به ستاد تنظیم بازار ۲۱۰۹ تومان بود که به سبب شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ۲ هزار تومان مصوب شد و به ازای هر درصد چربی اضافه ۲۰ تومان جایزه در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: در شرایط کنونی نرخ ۲ هزارتومانی برای فروش هر کیلو شیرخام جوابگوی هزینه های تولید است که به همین خاطر دامداران قبول کردند در صورتی که تغییری در سایر عوامل تولید رخ ندهد، با همین نرخ عرضه خواهیم کرد.
 
مقدسی در پایان از ثبات بازار نهاده های دامی خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۲۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و‌۶۰۰ تومان عرضه می شود که نسبت به ماه های اخیر تغییری نداشته است.
(یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها