شنبه / ۳ آذر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۸۱۳۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

برای فرار از تعهد ارزی، زعفران ایران به اسم افغانستان صادر می‌شود/ با بخشنامه جدید پیمان فروشی افزایش می‌یابد

شریعتی گفت:زعفران ایران امروز به افغانستان قاچاق می شود و از آنجا بسته‌بندی و به نام این کشور صادر می‌شود در صورت ادامه این وضع در آینده شاهد برند شدن زعفران افغانستان خواهیم بود.

علی شریعتی‌مقدم در خصوص برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مشترک با صاحبان صنایع و تاجران کشورهای دیگر گفت: در حالی که تحریم‌ها تقریبا تمام راه‌ها را بسته و برای برنامه‌ریزی و مبادلات مالی با مشکلاتی مواجه شدیم ما باید از تجارب ، بازارها و ارتباط‌‌های گذشته به نحوی استفاده کنیم تا بتوانیم ساختار تبادلات تجاری و ورود تکنولوژی را به کشور آسان کنیم.

 
عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: حضور تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران در همایش‌ها مساله مهمی است و در بخش بازرگانی حضور انجمن‌های تخصصی و بخش خصوصی به ارتباط‌گیری بیشتر کمک خواهد کرد و پروژه‌های جدید را می توانیم تعریف کنیم.
 
صادرکننده برتر سال 96 در خصوص بخشنامه جدید بانک مرکزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: درجلسه‌ای که با رئیس سازمان توسعه تجارت داشتم هم این موضوع را متذکر شدم که صدور این قبیل دستورات حاکی از شتابزدگی آقایان است ما از یک طرف از صادرکننده‌‌ها می‌خواهیم که فعالیت خود را بیشتر کنند و بازارهای خود را توسعه دهند؛ خصوصا در حوزه محصولات کشاورزی که ارزبری خاصی ندارند و در داخل به راحتی تولید می‌شوند مانند زعفران و گیاهان دارویی اما از طرف دیگر در سال جاری به خاطر بخشنامه‌های غیرعملی و گاها مضر که به نفع صادر کننده واقعی نبوده شاهد یک نوع پیمان‌فروشی هستیم.
 
وی گفت: زعفران ایران امروز به افغانستان قاچاق می شود و از آنجا بسته‌بندی و به نام این کشور صادر می‌شود در صورت ادامه این وضع در آینده شاهد برند شدن زعفران افغانستان خواهیم بود.
 
وی گفت: قاچاق زعفران به علت حجم سبک آن افزایش یافته است.
 
شریعتی در خصوص وضعیت صادر کننده و میزان صادرات تا پایان سال جاری گفت: بیشتر صادراتی که امروز اعلام می‌شود واقعی نیست و در برخی از کالاها 2 تا 3 برابر قیمت واقعی است تا پیش از این بخشنامه در اظهارنامه‌ها که خود ما به صورت داوطلبانه آنها را انجام می‌دادیم نصف قیمت پایه صادراتی ذکر می‌شد چطور آن زمان به صادرکننده اعتماد داشتند اما اکنون خیر.
 
وی اظهار داشت: ما باید ابتدا تصمیم بگیریم که می‌خواهیم صادرات خود را حفظ کنیم یا به دنبال اعداد غیرواقعی هستیم وقتی انتقال ارز به داخل بسیار پرهزینه است باید مشتریان خود و فرصت های باقیمانده را حفظ کنیم با این روش صادرات و ارزآوری واقعی ما به حداقل مقدار ممکن خواهد رسید.
(شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها