چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۲
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۱۳۱۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

بلایی که احشام سرگردان سر "راتون" می‌آورند

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: احشام سرگردان از جمله موانع پرورش "راتون" هستند که برنجی بسیار با کیفیت‌تر از برنج اولیه است.

حمید سلیمانی با اشاره به اینکه راتون برنجی بسیار با کیفیت‌تر و سالم‌تر از برنج اولیه است، گفت: در شهرستان آستانه اشرفیه یکی از بهترین برنج‌های باکیفیت دنیا تولید می‌شود و راتون نیز که بهتر از برنج اولیه است از نظر کیفیت از برنج‌های کم نظیر دنیا است.
وی با اشاره به اینکه راتون در آستانه معمولا به دلیل خوش طعم بودن و سم و کود کمتری که در پرورش آن استفاده می‌شود، 25 درصد گران‌تر از برنج اولیه است، اضافه کرد: برخی از کشاورزان راتون برداشت شده را به مصرف خانوار خود می‌رسانند و برخی دیگر نیز به مشتریان خاصی که این محصول دارد، می‌فروشند.
سلیمانی با اشاره به اینکه پرورش راتون و کشت دوم دیگر محصولات از جمله سبزیجات و صیفی‌جات موجب ارتقاء درآمد کشاورزان می‌شود، ادامه داد: تقریبا همه کشاورزان برای کسب درآمد علاقمند به فعالیت در کشت‌دوم هستند، اما وجود احشام سرگردان موجب می‌شود که از پرداختن به تولید محصولات کشت دوم بی‌رغبت شوند.
وی تصرح‌کرد: برخی از کشاورزان با هماهنگی که با همسایگان دارای دام دارند، با بستن دام‌ها و احشام  زمینه فعالیت تولید محصولات کشت دوم را برای یکدیگر فراهم می‌کنند.

(چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها