چهارشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۱۳۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نطق نماینده شوش درباره کارگران نیشکر هفته‌تپه

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورت‌های چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده است.

سیدراضی نوری در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، گفت: امیدوارم به برکت هفته وحدت مسلمانان واقعی به خود بیایند و دشمن قسم خورده آنان – آمریکا و رژیم صهیونیستی - که در لباس مسلمین بین صفوف‌شان رسوخ کرده‌اند به درستی بشناسند و آنان را از صفوف خود بیرون بیندازند.
وی با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیجی واقعی به معنای واقعی کلمه در هر زمان گوش به فرمان ولی خود در تمام زمینه‌ها و عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی آماده ایثارگری برای حفظ نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است. بسیجیان همچون شجره طیبه الهی در سراسر جهان مقدمه ظهور ولی عصر(عج) را آماده کنند.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ۲۴ هزار هکتار زمین در سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و امروز در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش خود برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه به سر می‌برند. امروز آنان با درد و آه اعتصاب کرده‌اند تا مظلومیت خود را در خلاء مدیریت کارآمد این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک به صداهای گرفته‌شان توسط مسؤولان داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌هایشان روشن شود.
نماینده مردم شوش در مجلس ادامه داد: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورتهای چروکیده در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان به خطر افتاده و باید چاره‌ای اساسی انجام شود تا معاندان نظام اسلامی فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند. اگر امروز نان سر سفره این کارگران نباشد و شرافت و عزت کارگران زیر سوال رفته باشد دلیلش  تنها و تنها سوء مدیریت و نبود مدیران کارآمد در مجموعه های کارگری است.
نوری ادامه داد: اگر امروز نظم و انضباط در شهرستان شوش به هم خورده و دل مردم را آزاده کرده به خاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکشی است که شرمنده زن و بچه خود، پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به زندگی خود ندارند. آقای رییس‌جمهور از سال ۱۳۹۴ تنش‌های کارگری، این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده و دود تبعات آن را خانواده‌های کارگران زحمتکش هفت‌تپه و شهرستان شوش تحمل کرده‌اند. آقای رییس‌جمهور سکوت جایز نیست. فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند، فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که این گونه ۱۵ روز در چرخه‌های بی‌تفاوتی له شوند.
وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور وضعیت معیشتی ۵۰۰۰ کارگر را دریابید. امیدوارم امروز صدای این طبقه مظلوم و زحمتکش که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند، بشنوید و تا تشکیل کارگروه تخصصی از وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، تعاون، جهادکشاورزی و نمایندگان کارخانه کشت و صنعت نیشکر آن را تحت حمایت دولت قرار داده تا خلاء مدیریتی پوشش داده شود و در تولید محصول استراتژیک شکر وقفه ایجاد نشود.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوقه به کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نباید اجازه وارد شدن لطمه به تولید و اقتصاد کشور را داد. بنده به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت بزرگ مادر هستند و بر طبل تفرقه می‌کوبند و آرامش مردم را فدای زیاده‌خواهی خود می‌کنند و آبرو و حیثیت کارگران را محترم نمی‌شمارند هشدار می‌دهم که «کوتاه نمی‌آیم». به عزیزان سرمایه‌گذاری که دغدغه آنان اشتغالزایی،  بهبود تولید  و افزایش بهره‌وری است، سر تعظیم می‌گذارم و از آنان می‌خواهم تمام افراد حاشیه‌ساز را کنار بگذارند و با حفظ یکپارچگی شرکت به همراه کارگران به توسعه شرکت ادامه دهند.
نماینده مردم شوش در مجلس خطاب به کارگران این شرکت توصیه کرد: از همه کارگران زحمتکش بابت صبوری تشکر می‌کنم و دستان پینه بسته شما را می‌بوسم.

(چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۲:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها