دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۱۲۶۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس سرویس عمومی

اعلام آمادگی ایران برای خرید ۳ محصول کشاورزی از اروپا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ ایران وارد کننده بزرگ ۳ محصول ذرت، سویا و روغن خام است که می‌تواند آنها را از اتحادیه اروپا وارد کند.

علی‌اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در همایش مشترک توسعه همکاریهای کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی میان ایران و اتحادیه اروپا اظهار کرد: 75 میلیارد دلار محصولات کشاورزی در ایران تولید می‌شود همچنین سالانه 10 میلیارد دلار واردات، 6 میلیارد دلار صادرات داریم.
 
وی افزود: 122 میلیون تن محصولات کشاورزی در ایران تولید می‌شود و 20 هزار واحد صنعتی در زمینه فراوری محصولات کشاورزی مشغول به کارند و 150 میلیون تن ظرفیت آنهاست.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  ادامه داد: در ایران موضوع بهره‌وری آب اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و توسعه تولید در گلخانه‌ها مورد توجه است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از کشت نشایی حضور مناسب، سیستم‌های نوین آبیاری در کشورمان مورد اهمیت است به طوری که در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی 8 میلیارد دلار در زمینه افزایش بهره‌وری آب صرفه‌جویی شده است.
 
مهرفرد افزود: برای افزایش تولید در واحد سطح در کشورمان برنامه‌ریزی شده است به طوری که تولید گندم با کاهش سطح زیرکشت شاهد افزایش تولید آن هستیم.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در  3 قلم کالای ذرت، سویا و روغن خام ایرن وارد کننده بزرگ است که می‌توانیم ما این محصولات را از اتحادیه اروپا وارد کنیم و با توجه به آب‌بر بودن برنامه‌ای برای توسعه تولید آن در کشور نداریم.
 
وی ادامه داد: 70 درصد جو مورد نیاز کشور نیز در داخل تولید می‌شود که می‌توانیم کسری تولید این محصول را نیز از اروپا وارد کنیم.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  گفت: ایران در زمینه تولید میوه و سبزی مازاد تولید دارد همچنین می‌توانیم با توجه به ظرفیت تولید مرغ، تخم‌مرغ، فرآورده‌های غذایی بویژه لبنی مازاد تولید را  به اروپا صادر کنیم.
 
مهرفرد تاکید کرد: در این همایش امیدواریم که در موضوعات بهداشتی، استانداردها، آلاینده‌ها، باقیمانده سموم و ردیابی محصولات کشاورزی به توافقات جدیدی برسیم همچنین کشت محصولات ارگانیک در کشور مورد توجه است که در این زمینه از ظرفیت اروپا استفاده خواهیم کرد. 
 
وی افزود: موضوعات دیگری مانند عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی مورد توجه است که در این نشست درباره آن نیز صحبت می‌شود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران در زمینه تولید مکمل‌ها و استابیلیزرها (پایدارکننده‌ها) مشکلاتی دارد که می‌توانیم آنها را از اروپا وارد و یا با همکاری آنها تولید کنیم اما تحریم‌ها بر این مشکلات دامن زده است.
 
مهرفرد در پایان گفت: با توجه به امکان افزایش ظرفیت تولید در بخش دام و طیور و شیلات ما می‌توانیم ظرف 10 سال تولید خود را دو برابر کنیم اما برای تحقق این امر باید بازارهایی را برای خود ایجاد کنیم.
(دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها