یکشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۵۷
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۸۱۲۲۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس رستوران ها و کافه

افزایش 20 هزار تومانی نرخ عمده فروشی هر دست کله و پاچه

رئیس اتحادیه «فروشندگان کله، پاچه، سیراب و شیردون» گفت: نرخ عمده فروشی هر دست کله و پاچه از ابتدای آبان ماه تاکنون به دلیل کاهش کشتار داخلی و افزایش قاچاق دام زنده، بیش از 20 هزار تومان افزایش یافته است.

«حسین رواسی»  افزود: نیاز روزانه کشور به آلایش کله و پاچه حداقل 60 هزار دست است که اکنون کمتر از این میزان تامین می شود.
به گفته وی، استان تهران برای تامین روزانه بازار به حداقل 10 هزار دست کله و پاچه نیاز دارد در حالی که اکنون نزدیک هفت هزار دست تامین و عرضه می شود.
«ادامه قاچاق و کاهش کشتار، می تواند مشکلات این صف را دوچندان کند زیرا اکنون 80 درصد واحدهای کله پزی و طباخی به دلیل کمبود تولید، دچار زیان شده اند.»
وی ادامه داد: برای جلوگیری از این معضل بیش از سه سال است که اتحادیه پیشنهاد واردات کله و پاچه از کشورهای مجاز دارای ذبح اسلامی را داده اما تاکنون این تقاضا به جایی نرسیده است.
رئیس اتحاد یه فروشندگان کله و پاچه افزود: پیش از این، اتحادیه براساس کیفیت و کمیت، قیمت کله و پاچه در واحدهای طباخی را تعیین می کرد و بر آنها نظارت داشت اما اکنون با حذف نظارت توسط اتحادیه ، قیمت ها به صورت رقابتی عرضه می شود.
رواسی گفت: خواسته ما از مسئولان، «ایجاد شرایط مناسب برای واردات این کالا و جلوگیری از قاچاق بی رویه دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس» است.
اکنون بیش از 800 واحد کله پزی و طباخی در استان تهران فعال اند که بخشی از آنها مجوز ندارند.

(یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها