شنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۰
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۱۱۹۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس فراورده های روغنی

پیش‌بینی تولید 100هزارتن سویا در سال جاری/ 100 درصد بهای آفتابگردان و گلرنگ پرداخت شد

یک مقام مسئول گفت: برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که امسال میزان تولید سویا به 80 تا 100 هزارتن برسد.

مومن نیافر مدیرکل خرید داخلی بازرگانی دولتی ، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی اظهار کرد: تاکنون 897 تن گلرنگ با ارزش 22 هزار و 158 میلیون ریال، آفتابگردان یک هزار و 808 تن با ارزش 45 هزار و 370 میلیون ریال و 17 هزارتن سویا با ارزش 394 هزار و 6 میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده است.
 
وی از پرداخت 100 درصد بهای آفتابگردان و گلرنگ خبر داد و گفت: 44 درصد بهای سویا به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی به محض تحویل لیست های خرید به بانک به صورت هفتگی تسویه خواهد شد چرا که کمبودی در تامین اعتبار نداریم.
 
نیافر با اشاره به اینکه برداشت سویا در حال انجام است، افزود: اگرچه برآوردهای اولیه وزارت جهاد کشاورزی حاکی از آن است که امسال میزان تولید سویا به 80  تا 100 هزارتن برسد، اما به سبب قیمت مناسب محصول در بازار، برخی از کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی تحویل می دهند.
 
بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی/۹۵ درصد بهای آفتابگردان پرداخت شد
 
مدیرکل داخلی خرید داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد: تا پایان فصل برداشت پیش‌بینی می‌شود که مجموع خرید دانه‌های روغنی در سال جاری به 400 تا 420 تن برسد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا اواخر آبان ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون 9 میلیون و 464 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 125 هزار و 604 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل خرید، رقم چندانی به این میزان اضافه نشود.
(شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها