چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۱۱۶۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته در بوشهر گشایش یافت

نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته شامگاه سه شنبه در آیینی با حضور رئیس انجمن ملی خرمای ایران و مسئولان استانی در بوشهر گشایش یافت.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر در این آیین گفت: این جشنواره و نمایشگاه خرما در 70 غرفه و در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع برپا شده که می تواند علاوه بر آشنایی مردم با این ماده غذایی مقوی سهم این محصول را در سبد خانوارها افزایش دهد.
خورشید گزدرازی با اشاره به حضور 6 استان خرما خیز کشور در این نمایشگاه افزود: در این جشنواره و نمایشگاه با عرضه فناوری های جدید در صنعت تولید و بسته بندی، روش های نوین برای فرآوری این محصول آموزش داده می شود.
گزدرازی ادامه داد: خرما مهمترین محصول کشاورزی استان بوشهر به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.
وی گفت: با برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی خرما تلاش می کنیم این محصول مهم را معرفی کنیم.
گزدرازی یادآور شد: سالانه بیش از 150 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می شود که فقط 20 هزار تن آن به کشورهای دیگر صادر می شود.
وی تاکید کرد: می توان با معرفی بهینه این محصول و برنامه ریزی، ظرفیت صادرات را افزایش داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه بین الملی خرما و صنایع وابسته با حضور شرکت های بسته بندی و فرآوری برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های کشور بویژه استان بوشهر در زمینه تولید، فرآوری و صادرات این محصول برپا شده است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: درحاشیه این رویداد مهم، برگزاری میز ملی خرما با حضور مسئولان کشوری برای بررسی مسائل و رفع تنگناها و مشکلات پیش رو و تصمیم گیری مناسب برای رونق بخشیدن به وضعیت بازار خرما برگزار می شود که می تواند نقطه عطفی برای گسترش صادرات محصول خرمای استان بوشهر باشد.
وی ادامه داد: دریافت گواهی‌نامه ثبت نشان ملی جغرافیایی خرمای شهرستان دشتستان و تنگستان استان بوشهر از جمله موفقیت های مهم درحوزه خرما است.
حسینی محمدی اضافه کرد: علامت ثبت ملی محصول GI-61 ویژه خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان و GI-62 مربوط به خرمای زاهدی طلایی دشتستان به منظور درج روی بسته بندی های تولیدی نشانگر تمایز خرمای استان با خرمای دیگر استان‌ها است که با توجه به کیفیت مرغوب خرمای استان این امر می تواند به رونق بازار این محصول کند.
نخستین جشنواره و نمایشگاه خرما و صنایع وابسته از 22 تا 24 آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر دایر است.
 
(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها