چهارشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۱۱۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ظرفیت تولید مازاد مرغ برای صادرات را داریم/ مشکل حمل و نقل و خوراک مرغ حل نشود در تامین بازار داخل به مشکل برمی‌خوریم/ نگران تلف شدن مرغ‌ها هستیم

رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران گفت: ما در حال حاضر برای همین میزان تولید که داریم نگران نرسیدن دان هستیم اما ظرفیت‌های تولید 2 میلیون و 200 هزار تن در سال را داریم و تا 3 میلیون تن هم قابل افزایش است.

محمد یوسفی رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران  در خصوص لغو ممنوعیت صادرات مرغ و مازاد تولید این محصول اظهار کرد: ما مازاد تولید بالایی می‌توانیم داشته باشیم به شرط اینکه لوازم آن را در اختیار داشته باشیم.
 
وی افزود: ما در حال حاضر برای همین میزان تولید که داریم نگران نرسیدن دان هستیم اما ظرفیت‌های تولید 2 میلیون و 200 هزار تن در سال را داریم و تا 3 میلیون تن هم این میزان قابل افزایش است.
 
یوسفی با اشاره به مشکل رساندن دان و خوراک دام به مرغداری‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع تبدیل به یک مشکل اساسی شده است و ما نگران گرسنه ماندن و از بین رفتن مرغ‌ها هستیم. اگر اوضاع تغییر کند و ما به لحاظ تامین دان مشکلاتمان حل شود می‌توانیم صادرات داشته باشیم و از این موضوع هم استقبال می‌کنیم.
 
یوسفی گفت: صادرات آزاد شده است اما شرط اول این است که نیاز داخل در ابتدای امر تامین باشد و بعد مازاد آن از کشور صادر شود.
 
رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی ایران تصریح کرد: نرسیدن دان ، کاهش تولید و افزایش قیمت هزینه حمل از بنادر به تهران و استان‌های دیگر مشکل ساز شده است. این هزینه از کیلویی 100 تومان به 200 تومان رسیده اما برای برخی شهرستان‌ها مانند مشهد که مسافت بیشتری محاسبه می‌شود این هزینه بالاتر است.
 
وی افزود: با احتساب میزان ظرفیت ماشین‌های حمل که از 10 تا 24 تن متغیر است هزینه حمل هم بیشتر می‌شود. در کوتاه مدت اگر کمبود باشد با میزانی که بخش دولتی و پشتیبانی امور دام می‌پردازد تا حدودی می‌توان گذراند اما در بلند مدت مجبور هستیم با هر قیمتی دان را به مرغداری برسانیم تا مرغ‌ها تلف نشوند.
 
یوسفی در رابطه با قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران عنوان کرد: قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بین 6800 تا 7 هزار تومان است که فروش آن به صورت زنده هم 7500 تومان است.
(چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها