دوشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۷:۳۷
سرویس : کسب و کار، برندینگ
کد خبر : ۸۱۱۲۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ام بی ای نیوز
سرویس کسب و کار، برندینگ

30 میلبارد دلار فروش در یک روز، Alibaba رکورد شکست

غول تجارت الکترونیک چین، Alibaba، در سال گذشته با فروش تقریبا 25 میلیارد دلار در کمتر از شانزده ساعت رکورد شکست. امسال این رقم در 85 ثانیه نخست 1 میلیارد دلار، در 1 ساعت نخست 10 میلیارد دلار و در ساعات اولیه روز به مرز 20 میلیارد دلار رسید. آمار فروش یک ساعته این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا 21 درصد رشد کرد.

 
 
singles’ day (موسوم به Double 11) به عنوان بزرگ ترین رویداد فروش اینترنتی در جهان حالا دیگر از خرید آنلاین Black Friday در آمریکا پیشی گرفته است.
این رویداد چینی در اصل یک نوع تعطیلات دانشجویی یک روز در مقابل روز ولنتاین بود اما پس از تبدیل شدن به یک جشنواره خرید اینترنتی یک ماهه جای خود را به حراج دیوانه وار 24 ساعته در روز 11 نوامبر داد.
اقلام فروشی این جشنواره شامل گوشی های هوشمند، دیگر لوازم الکترونیکی و همچنین کالا های اساسی از جمله شیر خشک و پوشک بچه می شوند.
 
به اعتقاد تحلیگران با وجود رشد زیاد مستمر آن، آمار فروش Alibaba احتمالا تحت تاثیر باد های مخالف اقتصادی و رقابت تازه از سوی رویداد های فروش رقابتی قرار می گیرد.
پدرو ییپ، یک شریک در شرکت مشاوره "Oliver Wyman" باور دارد که با رشد روزافزون رویداد های تبلیغاتی در طول سال، مصرف کنندگان دیگر صرفا به Double 11 به عنوان فرصتی برای انجام یک معامله خوب نگاه نمی کنند، البته هنوز تعداد دوستداران خرید در double 11 بیشتر از تعداد مصرف کنندگانی است که به این رویداد علاقه ندارند.
Alibaba جشنواره فروش امسال با اجرای خواننده امریکایی، ماریا کری و یک شخصیت ژاپنی دنباله رو بیانسه و اجرای یک شرکت بندبازی به نام "Cirque du Soleil" با تم خرید کفش شروع می شود.
 
احتمالا این آخرین فروش ویژه وبسایت Alibaba در دره ای است که جک ما، بناینگذار این شرکت عظیم چینی هنوز مسئولیت اداره آن را بر عهده دارد. این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که سال آینده، دانیل ژانگ، مدیر اجرایی فعلی Alibaba، به عنوان مدیر شرکت معرفی می گردد.
با وجود حفظ روند ثابت رشد میزان فروش، ارزش سهام Alibaba امسال در بحبوحه وضعیت مبهم اقتصادی مرتبط با تنش های تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، 16 درصد کاهش یافته است.
 
اوایل ماه جاری، Alibaba ضمن اصلاح پیش بینی درآمد سالیانه خود، صادقانه گفت که میزان فروش کالا های بزرگ این شرکت تحت تاثیر شرایط اقتصادی نامعلوم کنونی قرار خواهد گرفت. به منظور جبران این کمبود و در راستای حفظ برند ها و خریداران جدید، شرکت درآمد کمتری را از پلت فرم های خود در کوتاه مدت دریافت می کند.
به گفته Alibaba، امسال حدود 180 هزار برند در جشنواره فروش فوق العاده "Singles’ Day" شرکت می کنند. آمار فروش آن در ساعت 8 شب روز یک شنبه به وقت محلی به حدود 27 میلیارد دلار رسید.
(دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۷:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها