دوشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۱۰۹۷
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس عمومی

ممنوعیت تبلیغ ۳۶ کالای آسیب رسان + فهرست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند که تبلیغ آن‌ها ممنوع است.

کیانوش جهانپور سخنگوي سازمان غذا و دارو اظهار کرد: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.
وی افزود: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت نخست، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.
 
جهانپور با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌ای به  صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های مربوطه هر چه سریع تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.
 
برای مشاهده عناوین کالا ها و اقدامات آسیب رسان سلامت به فایل پیوست مراجعه کنید.

 

(دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷) ۱۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها