دوشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۸۱۰۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

از مضرات مصرف نان‌هایی که با ذرت تهیه می‌شوند، چه می‌دانید؟

مدیر کلینیک تغذیه بیمارستان مدرس گفت: مصرف نان با مواد اولیه ذرت، قند خون را افزایش داده، سبب چرب شدن کبد افراد و نارسایی کلیه می‌شود.

علی هاشمی کنی مدیر کلینیک تغذیه بیمارستان مدرس اظهار کرد: جایگزین کردن ذرت با گندم درمواد اولیه تهیه نان باعث بروز بیماری‌هایی مختلف از جمله دیابت، افزایش چربی خون و بالا رفتن میزان قند خون می شود.

هاشمی اضافه کرد: مصرف نان با مواد اولیه ذرت به چاقی افراد منجر می شود، همچنین مصرف روغن های مایع خوراکی و استفاده از غذاهای غربی مانند فست فود که از چربی بالایی برخوردار هستند مشکلات کبد چرب، چاقی دور شکم و در نهایت بروز  بیماری های قلبی و عروقی به وجود می آورد.
مزایای مصرف  روغن زیتون

هاشمی گفت: مصرف روغن نامناسب باعث ایجاد رسوب در رگ های قلب و افزایش فشار خون و شیوع سکته های قلبی در افراد می شود به همین دلیل باید از مصرف روغن های متداول امروزی جدا پرهیز شود.

مدیر کلینیک تغذیه بیمارستان مدرس تاکید کرد: در این بین مصرف روغن زیتون و روغن کنجد مانع بروز عارضه کبد چرب و سکته های قلبی همچنین افزایش وزن و چاقی در بین افراد می شود که متاسفانه خوردن چنین روغن هایی در بین مردم ایران متداول نیست و همین مسئله باعث بروز بیماری های مختلف می شود.

وی یادآوری کرد: مصرف روغن زیتون نه تنها باعث بروز سکته های قلبی نمی شود بلکه فشار خون افراد را کنترل و مانع از گرفتگی رگ‌های خونی می شود.
بالا بودن کربوهیدرات؛ عامل بروز چاقی

وی افزود: مصرف برنج به دلیل بالا بودن کربو هیدرات باعث افزایش چربی کبد، چاقی و چربی خون می شود به همین دلیل متخصصان تغذیه توصیه می کنند افرادی که در رژیم هستند مصرف برنج را به حداقل برسانند.
(دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها