یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۰۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۱۰۶۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ضعف عملکرد سازمانهای نظارتی در کنترل بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کنترل،نظارت و بازرسی بر قیمت کالاها گفت:عملکرد نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کننندگان و تولیدکنندگان در کنترل قیمتها مناسب نبوده است.

علی اکبر کریمی ، درباره، وضعیت قیمت کالاها در بازار گفت:باید پذیرفت رشد قیمت کالا و خدمات به نسبت میزان درآمد بیشتر خانوارهای ایرانی متناسب نیست چرا که گرانی کالاها باعث شده مصرف برخی اقلام خوراکی در سبد غذایی خانوار حذف شود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با وجود سازمان های نظارتی مختلف و تاکید بر کنترل قیمت ها، وضعیت مناسبی در بازار وجود ندارد چرا که علاوه بر کالاهای که به واسطه تغییرات نرخ ارز  با افزایش قیمت روبرو شده اند،کالاهای اساسی که ارز با نرخ ترجیحی برای تامین ها آن ها اختصاص داده شده نیز با گرانی روبرو شده اند.

انتقاد از کنترل،نظارت و بازرسی بر قیمت کالاها

کریمی در ادامه گفت و گوی خود تصریح کرد:کنترل،نظارت و بازرسی بر قیمت کالاها در بازار مناسب نیست و مردم از این وضعیت گلایه دارند.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بخش قابل توجهی از گرانی ها از توجیه اقتصادی برخوردار نیست و برخی سوداگران قیمت کالاها را با افزایش غیرمنطقی روبرو کردند تا به سودهای نجومی دست یابند همچنان مردم جامعه انتظار دارند قیمت ها تعدیل شود.

عملکرد نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننندگان و تولیدکنندگان ضعیف است
 

وی تصریح کرد:باید پذیرفت عملکرد نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کننندگان و تولیدکنندگان در کنترل قیمتها مناسب نبوده است.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در گذشته اداره کل و نظارت بازرسی در گذشته بر روند قیمت کالاها نظارت داشت این در حالی است که این اداره کل به سطح پایینتر آمده و از طریق وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت گذاری کنترل می شود و عوامل اجرای کافی نیز برای انجام این مهم در اختیار ندارند.
(یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها